پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
رئیس سازمان غذا از تامین ارز دارویی‌ها خبر داد.
شعار سال: بهرام دارایی، رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی از اظهارات مطروحه درخصوص کمبود بیش از اندازه دارو در کشور، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کار‌های روزانه ما در سازمان غذا و دارو پایش و کنترل کمبود‌های دارویی در کشور است و جلسات متعددی در این خصوص برگزار و وزیر محترم بهداشت دستورات لازم را صادر می‌کنند.

دارایی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با دستور رییس جمهور ارزی که برای دارو نیاز بود تامین شد؛ همچنین با توجه به کنترلی که انجام شده کمبود دارویی ما نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است. البته تلاش می‌کنیم این کمبود‌ها به خصوص داروی بیماران خاص را به حداقل برسانیم.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: درحال حاضر ما برای یک ماه ۴۰ تا ۵۰ کمبود دارو داریم به این معنا که ظرفیت آن‌ها برای یک ماه است و باید داروی مورد نیاز را تامین کنیم بنابراین اولویت خود را در تامین این دارو‌ها می‌گذاریم.

بنابر اعلام وبدا، وی عنوان کرد: همه اقدامات لازم انجام شده تا ان شاءالله کمبود‌های دارویی کنونی برای دی و بهمن ماه را به حداقل برسانیم و امیدواریم حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا آخر سال بتوانیم کمبود‌ها را کنترل کنیم.

دارایی در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر دنیا هم در اقلامی حدود ۴۰ تا ۵۰ دارو کمبود وجود دارد که به عوامل متعددی همچون تامین کننده، مواد اولیه و موارد اینچنینی مربوط می‌شود. ما هم بحث‌های ارزی و انتقال ارز را داریم، اما جای نگرانی نیست.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد نیوز، تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۴۶۳۴۱۶، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین