پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور در بین مردم یکی از مظاهر مردمی بودن است؛ اما به تنهایی کافی نبوده بلکه باید با پیوست عمل همراه باشد و عمل نباید در کنار حرف‌ها و وعده‌ها کمرنگ شود.
شعار سال: آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، شعار دولت در مردمی و عدالت محور بودن را مورد اشاره قرار داد و گفت: صف مردم نباید از صف مسئولان جدا شود و این تنها بواسطه جلب اعتماد مردم ممکن خواهد شد.

او عمل گرایی را خواسته مردم دانست و خاطر نشان کرد: حضور در بین مردم یکی از مظاهر مردمی بودن است؛ اما به تنهایی کافی نبوده بلکه باید با پیوست عمل همراه باشد و عمل نباید در کنار حرف‌ها و وعده‌ها کمرنگ شود.

رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: مردم بیش از آنکه مطالبه کمی داشته باشند، انتظار صداقت و شفافیت دارند و اگر عدالت محوری را در مسئولان مشاهده کنند، پیوند میان مردم و نظام بیشتر خواهد شد و این امر، خود در برابر دشمنان بازدارندگی ایجاد می‌کند.

او رهبر انقلاب را به عنوان نقطه امید مردم در مشکلات و کاستی‌ها ارزیابی کرد و افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای همیشه به عنوان یک نقطه امید در دل مردم وجود داشته است و همین مطلب سبب شده تا هیچگاه پیوند میان مردم و نظام بخاطر بعضی کم کاری‌ها قطع نشود.

آیت الله حسینی بوشهری، عدالت محوری را تنها وسیله افزایش و تقویت همدلی مردم و نظام توصیف کرد و گفت: مردم تشنه عدالت‌اند و از تبعیض‌ها گله مندند. بحث حقوق‌های نجومی و مسائل دیگری از این دست هستند که سبب آزرده خاطر شدن مردم گشته‌اند.

او ضمن اشاره به اهمیت بالای حمایت از نخبگان افزود: نخبگان باید مورد توجه قرار گیرند و نباید احساس بی‌هویتی داشته باشند. زمینه سازی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله مسائلی است که هویت بخشی به قشر نخبگانی جامعه را بدنبال خواهد داشت. شرکت‌های دانش بنیان از جمله کار‌های خوبی است که باید تقویت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تقویت فرهنگ مصرف را مؤلفه‌ای کلیدی دانست که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و خاطر نشان کرد: فرهنگ بن مایه مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و این امر باید در رابطه با میزان و الگوی مصرف نیز مورد توجه قرار گیرد.

او، همکاری بدنه دولت را در پیاده سازی خروجی‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک، ضروری دانست و ابراز داشت: خروجی‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک باید توسط مردم قابل لمس باشد.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه، دکتر محمد صادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، گزارشی از محور‌های فعالیت این مجموعه ارائه کرد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۸۴۳۵۸، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین