پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۶۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
یک مقام مسئول کارگری گفت: کسانی که قانون کار را مانع تولید می‌دانند پاسخ بدهند که آیا در مناطق آزاد و ویژه که از قانون کار مستثنی هستند رشد اقتصادی و صنعتی ایجاد شده است؟

شعار سال: عبداله وطن خواه- عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران استان تهران اظهار کرد: قانون کار به عنوان تنها رهاورد و دستاورد طبقه کارگر در بهمن ۵۷ بود که در حمایت از طبقه کارگری نوشته شد اما امروز این قانون و حقوق بنیادین کار به عنوان چتری که از کارگر حمایت کند وجود خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری از حقوق بنیادین کار برخوردار نیست، ادامه داد: خواسته همه تشکل‌های کارگری این است که فصل ششم قانون کار به طور ویژه و با درنظر گرفتن حقوق بنیادین کار و مقاوله‌نامه‌های سازمان بین المللی کار اصلاح شود.

وطن خواه تصریح کرد: طبعا اگر بخواهیم از تغییر فصل ششم حرف بزنیم به نیروهای کارگر توانمندی نیاز داریم که بتوانند در ساختار فعلی وزن قانون را سنگین کنند ولی متاسفانه تشکلی قدرتمند که مقتدرانه در این زمینه ورود کند و مطالبه خود را بگیرد وجود ندارد و ترکیب شوای عالی کار هم برای کارگران توانمند نیست.

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران استان تهران با بیان اینکه ایران به عنوان عضو سازمان جهانی کار باید به مقاوله‌نامه‌های سازمان پایبند باشد، تصریح کرد: اگر مقاوله نامه‌های بین المللی را رعایت کنیم در آن صورت تشکل‌های کارگری باید آزادانه از منافع طبقه کارگر دفاع کنند و کارگران با خاطر عضویت یافتن در هر تشکل و سندیکایی یا خارج شدن از آن زیر سم اسب سرمایه قرار نگیرند.

وطن خواه متذکر شد: جهان سرمایه مقاوله‌نامه‌های سازمان بین المللی کار را پذیرفته و ایران نیز بخش‌هایی از آن را به امضا رسانده است بنابر این وزارت کار باید اجازه دهد تشکل‌های کارگری با یک نگاه صنفی پیش بروند و آزادانه از مطالبات خود دفاع کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 26 آبان 1395، کد مطلب: 95082618187:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
اصلا تولید و کار وجود دارد که کارگر و کارگری معنا پیدا کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین