پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان گفت: مشکل قطعه‌سازان که تا اندازه‌ای نیز تقصیر خودروسازان نیست، قیمت‌گذاری دستوری است. قطعه‌ساز باید پول خود را در مقابل تولید محصول دریافت کند. قطعه‌ساز باید هزینه مواد اولیه را هرچه زودتر پرداخت کند، اما، چون خودروساز‌ها به دلیل مشکلات مالی خودرو و در نتیجه قیمت‌گذاری دستوری و ضرر ۸۳ هزار میلیارد تومانی که به این صنعت وارد شده، از پرداخت هزینه قطعه‌سازان عاجز هستند.
شعار سال: روز ششم دی ماه، گردهمایی انجمن قطعه‌سازان برگزار شد. در این مراسم قطعه‌سازان با اشاره به اینکه از قیمت‌گذاری دستوری راضی نیستند، به انتقاد از صنعت خودروسازی کشور پرداختند.

طلب شرکت‌های قطعه‌سازی از خودروسازان به حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. به اعتقاد یک فعال بازار خودرو، صنعت خودرو کمکی به شرکت‌های قطعه‌ساز نکرده است و در عمل بسیاری از آن‌ها ورشکسته‌اند.

انتقادات قطعه‌سازان چیست؟

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان گفت: مشکل قطعه‌سازان که تا اندازه‌ای نیز تقصیر خودروسازان نیست، قیمت‌گذاری دستوری است. قطعه‌ساز باید پول خود را در مقابل تولید محصول دریافت کند.

او افزود: قطعه‌ساز باید هزینه مواد اولیه را هرچه زودتر پرداخت کند، اما، چون خودروساز‌ها به دلیل مشکلات مالی خودرو و در نتیجه قیمت‌گذاری دستوری و ضرر ۸۳ هزار میلیارد تومانی که به این صنعت وارد شده، از پرداخت هزینه قطعه‌سازان عاجز هستند. این پدیده به شدت قطعه‌سازان را در فشار گذاشته است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان گفت: خواسته قطعه‌سازان این است که پول آن‌ها تا یک ماه پرداخت شود. معمولا پرداختی‌ها تا شش ماه طول می‌کشد، در صورتی که خرید مواد اولیه حداقل یک ماه قبل از فرایند تولید صورت می‌گیرد. همچنین کارخانه‌های قطعه‌سازی باید هزینه کارگران نیز پرداخت کنند.

نجفی‌منش ادامه داد: تغییر قیمتی نیز مسئله دیگری است. قطعه‌سازان از ابتدای سال حدود ۴۰ درصد افزایش هزینه پرسنلی داشته‌اند. همچنین بحث تورم همچنان باقی است و بر هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد. اما بعد از گذشت ۱۰ ماه از سال قیمت‌ها همچنان نسب به سال گذشته تغییری نکرده است و بار مالی سنگینی روی دوش قطعه‌ساز گذاشته است.

او گفت: انتقاد دیگر قطعه‌سازان بر نحوه تعامل و قراردادهاست که قرار شده در جلسه‌ای این مشکلات را پیگیری کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صدای بورس، تاریخ انتشار:۱۰ دی ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۴۳۹۷۳، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین