پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار گفت: حدس می‌زنم در یک پروژه سه ساله، عقیم‌سازی همه‌ی سگ‌های بلاصاحب انجام می‌شود و این اتفاق شدنی است.
شعار سال: مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار گفت: حدس می‌زنم در یک پروژه سه ساله، عقیم‌سازی همه‌ی سگ‌های بلاصاحب انجام می‌شود و این اتفاق شدنی است.

«قدرت الله محمدی» مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار درباره افزایش سگ‌های بی‌صاحب و همچنین گربه‌ها در سطح شهر تهران گفت: برنامه ما در مورد سگ‌های بلاصاحب است. در مورد گربه‌ها با توجه به اینکه پراکندگی آن‌ها زیاد است هیچ برنامه و دستورالعملی نداریم.

او ادامه داد: درمورد سگ‌های بلاصاحب در آرادکوه ایستگاهی داریم که این سگ‌ها را زنده‌گیری می‌کنند و در فرایندی که در آنجا تهیه شد عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری انجام و از سگ‌ها نگهداری می‌شود. برخی از آن‌ها را در چرخه‌ای که تعریف کردیم، در جاهایی که خطر ندارند رهاسازی می‌شود و تعادل را برقرار می‌کنیم.

محمدی درباره تعداد سگ‌هایی که در تهران عقیم‌سازی شده‌اند، گفت: متوسط دو هزار سگ عقیم‌سازی شده‌اند اما این چرخه در گردش است و از جاهای دیگر حیوانات وارد شهر تهران می‌شوند. از هفته گذشته قراری را گذاشتیم که هر سال واکسن هاری را به همه‌ی سگ‌هایی که در اختیار داریم و زنده گیری می‌شوند به صورت دائم تزریق شود تا اگر شهروندی دچار گازگرفتگی شد خطر جانی برای او نداشته باشد.

او با تاکید بر اینکه این چرخه در حال انجام است افزود: حدس می‌زنم در یک پروژه سه ساله، عقیم‌سازی همه‌ی سگ‌های بلاصاحب انجام می‌شود و این اتفاق شدنی است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار در واکنش به اینکه در دوره قبلی نیز تعداد سگ‌هایی که عقیم‌سازی شده‌اند دو هزار اعلام شده و اکنون نیز همین رقم اعلام می‌شود چگونه طی سه سال قرار است عقیم‌سازی همه سگ‌ها را به سرانجام برسانید، اظهار کرد: سگ‌ها مرگ و میرهای طبیعی نیز دارند و از این دو هزار سگ شاید روزی دو، سه مورد از آن‌ها دچار مرگ طبیعی شوند. از طرفی رهاسازی نیز داریم. بخشی از این سگ‌ها در پارک‌های جنگلی زندگی خود را می‌کنند.

محمدی ادامه داد: بخشی را نیز حامیان از آرادکوه تحویل می‌گیرند و از آن‌ها نگهداری می‌کنند. در اطراف تهران خودشان نگهداری می‌کنند و هزینه‌ها نیز با خودشان است. اما در این بخش کمک می‌کنیم که این پروسه انجام شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار افزود: در وزارت کشور یک تعاملی داشتیم و گفتیم این مساله را به صورت سراسری در کشور اجرا کنند و در کل کشور عقیم‌سازی انجام شود. اگر بخواهیم این مساله کنترل شود باید به صورت یک ابلاغیه به همه استان‌های کشور ابلاغ شود که همه‌ی استان‌ها موظف به عقیم‌سازی این جانوران شوند چرا که اگر برای مثال تهران عقیم‌سازی را انجام دهد و قم انجام ندهد فایده‌ای ندارد از قم به تهران منتقل می‌شوند و کار را در تهران بی‌فایده می‌کند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار تاکید کرد: اگر این اقدام در همه‌ی کشور انجام نشود به یک بحران تبدیل می‌شود.

محمدی درباره آمار سگ‌های بلاصاحب تهران گفت: آمار دقیقی نمی‌شود برآورد کرد اما بیشتر از ۵ هزار سگ بلاصاحب در تهران بعید می‌دانم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری پیشنهاد یا لایحه‌ای برای ممنوعیت غذادهی به سگ‌های بدون صاحب و همچنین گربه‌ها در نظر ندارد، اظهار کرد: نمی‌شود با مردم مقابله کرد. می‌گویند دوستدار حیوانات هستیم و به صورت غریزه شخصی این کار را انجام می‌دهند. چیزی که در حیطه اختیارات ما است کنترل کردن آن‌ها است که به عنوان مهمترین محور مطرح است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار درباره غذادهی به گربه‌ها نیز گفت: در دستورات و قوانین ما گربه‌ها نیستند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۶۵۵۲۳۹، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
0
0
کسانی هم که غذا میدن به این حیوانات قصدشون کمک کردنه و شاید نمیدونن که با این کار بهشون ضرر میرسونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین