پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
حسین مقامی در خصوص بازنشستگی علی مرادی ریاست فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: اتفاقی که برای وزنه برداری رقم خورد اتفاق بسیار مبارکی بود. ما همیشه می‌گفتیم سابقه او بیشتر از ۳۵ سال است و این بازنشستگی بین سال‌های ۹۸ تا ۹۹ باید انجام می‌شد، اما با وقت کشی‌ها یک سال به تعویق افتاد.

شعار سال:کارشناس وزنه برداری ایران گفت: بازنشستگی علی مرادی اتفاق مبارکی برای وزنه برداری بود اما با تعویق بسیار زیاد اتفاق افتاد.

حسین مقامی در خصوص بازنشستگی علی مرادی ریاست فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: اتفاقی که برای وزنه برداری رقم خورد اتفاق بسیار مبارکی بود. ما همیشه می‌گفتیم سابقه او بیشتر از 35 سال است و این بازنشستگی بین سال‌های 98 تا 99 باید انجام می‌شد اما با وقت کشی‌ها یک سال به تعویق افتاد. خوشبختانه دکتر سجادی این کار را انجام داد و در عین حال من معتقدم مرادی باید خیلی زودتر این‌ها می‌رفت و حتی می‌دانید من جزو افرادی هستم که همیشه گفتم حتی انتخاب شدن علی مرادی در انتخابات ریاست فدراسیون هم غیر قانونی بود به همین دلیل من در هیچ یک از مجامع سالیانه شرکت نکردم چون به رسمیت نمی‌شناختم و تخلف صورت گرفته بود و حکم شکایت سجاد انوشیروانی هم طی روزهای آینده صادر می‌شود.
 
خط به خط با ادعاهای عجیب رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری!
 
او افزود: مدیر تعریف خاص خودش را دارد و باید بداند چه کار می‌کند و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند اما من به افرادی مانند علی مرادی رئیس نمی‌گویم. رئیس فدراسیون اگر درایت داشت باید خودش بعد از مسابقات جهانی استعفا می‌داد. شاید آن زمان چون نایب قهرمان جهان شده بودیم شرایط بهتر بود که البته همه کارشناسان معتقدند وزنه برداری یک رشته انفرادی است بنابراین آن چیزی که ارزش دارد مدال است چون ما چیزی به نام سکوی تیمی نداریم. درباره شرایط اردوها هم بچه‌ها در مصاحبه‌های مختلف کاملا توضیح دادند که چه وضعیتی داشتند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به اندازه بودجه‌ای که برای فدراسیون‌ها اختصاص می‌دهند باید هزینه کنند و اضافه بر آن به عهده خود رئیس فدراسیون است که منابع مالی را از طریق جذب اسپانسر تامین کند. فکر می‌کنید اینکه ریاست فدراسیون می‌گوید برای اعزام به مسابقات پول ندارم و فرش می‌فروشم از شجاعتش است؟ نه این حقارت است. شما اخبار را ببینید هر مسئولی وارد اردو شد اولین درخواست مرادی بودجه بود؛ آیا علیرضا دبیر هم این کار را می‌کند؟ اگر تعداد اعزام‌های وزنه برداری به اندازه کشتی بود می‌خواستند چه کار کنند؟ لابد یک کارخانه فرش بافی تاسیس می‌کرد که فرش‌ها را برای هزینه اعزام به مسابقات می‌فروخت. علی مرادی در این چند سال جدا از بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چقدر منابع مالی توانسته جذب کند؟
 
رئیس هیات وزنه برداری قزوین در ادامه تصریح کرد: مرادی در ظاهر می‌گفت اگر من را نمی‌خواهید بروم اما بعد از ابلاغ حکم بازنشستگی آسمان و زمین را به هم دوخت و تمام هم تیمی‌هایش تلاش می‌کردند که باز هم در پست خود باقی بماند. بیشترین ضربه‌ای که علی مرادی وارد کرد به قهرمانان، پیشکسوتان و بزرگان وزنه برداری بود. اکنون نگاه کنید کوروش باقری کجا است؟  حسین رضا زاده و حسین توکلی باید در فدراسیون جانبازان و معلولان فعالیت کنند؟ سایر مربیان کجای وزنه برداری هستند؟ در بخش داورها نگاه کنید  سال‌ها است داورانی که با حداقل حق‌الزحمه در شهرهای مختلف فعالیت کردند اما در تمام مسابقات مهم خود علی مرادی به عنوان داور اعزام می‌شد و گه گاهی چند داور نور چشمی هم این وسط اعزام می‌کرد.
 
مقامی با اشاره به مشکلات موجود در زمان ریاست مرادی گفت: در شش سال گذشته فدراسیون کمترین و بی کیفیت ترین امکانات ورزشی را از لحاظ سخت افزاری به هیات استان‌ها داد و حتی دعوت شدگان به اردو تیم ملی هم می‌گفتند ما به تعداد نفرات میله برای تمرین نداریم! در دوپینگ هم که مدعی است پاک ترین بودیم در مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان تست مثبت اعلام شد؛ تازه مسابقات بین‌المللی بود و اجازه بدهید نگویم در مسابقات داخلی چه تعداد تست دوپینگشان مثبت شد اما فدراسیون اعلام نکرد و اگر آن را هم محاسبه کنیم ناپاک ترین دوره آلودگی دوپینگ را داشتیم و جالب است نایب رئیس فدراسیون که مسئول کمیته پزشکی هم است می‌گوید ورزشکار مکمل آلوده استفاده کرده در صورتی که در مکمل اصلا استانوزولول وجود ندارد.
 
او ادامه داد: در بحث استعدادیابی یک فردی را به عنوان مسئول کمیته استعدادیابی انتخاب کردند منطقه بندی کردند و در هر منطقه‌ کار انجام شد اما آمار بدهند از این استعدادیابی چه تعداد خروجی داشتیم؟ چند نفر را توانستند شناسایی و حمایت کنند؟ نفر جدید که معرفی نشد هیچ، آنهایی هم که بودند را نابود کردند؛ ما حتی درمسابقات اخیر تیم کامل نداشتیم در حالی که در سال 2009 تیم نوجوانان قهرمان جهان شد  و 2011 با 8 مدال طلا 6 نقره و 2 برنز بهترین تیم را داشتیم و همان‌ها در بزرگسالان شرکت کردند و سعید محمدپور در سال 20011 برنز و کیانوش رستمی طلا گرفت. سال بعد هم در المپیک 2012 مدال کسب کردند پس استعدادیابی به این می‌گویند.
 
حسین مقامی تصریح کرد: فدراسیون بعضی از استان‌ها را به خاک سیاه نشاند فقط به خاطر اینکه رئیس آن هیات منتقد بود. برای نمونه همین استان آذربایجان غربی و کرمانشاه؛ حتی حافظ قشقایی ملی پوش خوب ما در صحبت‌هایش گفت وزنه برداری ما به رکود دچار شده و روز به روز هم بدتر می‌شود. درست است که ما جنگیدیم و نگذاشتیم این حواشی به قزوین هم ورود پیدا کند اما در هر صورت تاثیر خودش را گذاشت. ما حتی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کننده نداریم و در لیگ برتر هم هیچ تیمی اضافه نشده و هیچ ستاره‌ای در لیگ کشف نشده است. در انتخابات جهانی علی مرادی خودش و دو سه نفر از همراهانش را معرفی کرد در حالی که ما نفراتی داریم که شانس انتخاب شدنشان بالا است. ما در کمسیون ورزشکاران کیانوش رستمی، بهداد سلیمی و سهراب مرادی را زمین می‌زنیم و یک ورزشکار که البته خیلی هم قابل احترام است اما سطح آشنایی بین‌المللی نسبت به این ورزشکار کم است را معرفی می‌کنیم بعد چین قهرمان المپیک را برای این کمسیون معرفی می‌کند. کشوری مانند عربستان شاید کسی را نداشته باشد اما ما نفراتی مانند حسین رضا زاده، کوروش باقری، سجاد انوشیروانی، بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی و خیلی‌های دیگر را داریم و هر کدامشان بعد از معرفی با کمی رایزنی انتخاب می‌شوند. آیان را به ایران دعوت کردند و مرادی برای او بنز آخرین سیستم تهیه کرد و وقتی اعتراض شد گفت می‌خواهیم در انتخابات رای بیاوریم اما این همه هزینه شد و هیچ اتفاقی رخ نداد.
 
دبیر سابق فدراسیون وزنه برداری در پایان صحبت‌های خود گفت: در المپیک توکیو چه وضعیتی داشتیم؟ مرادی مدام گفت ما فقط دو سهیه داشتیم  اما از دو سهمیه هم نتوانستند استفاده کنند و سهراب مرادی و کیانوش رستمی را  در این فرایند سوزاندند. حتی بانوی وزنه بردار ما نمی‌دانست سهمیه کسب کرده و بعد هم که مشخص شد با آسیب دیدگی نمی‌توانست در مسابقات شرکت کند. همه می‌دانند که فرافکنی می‌کنند و اگر درایتی در این فداسیون بود ما در دو سهمیه شش نفر را مسجل می‌کردیم و نفرات برتر را در نهایت به المپیک می‌فرستادیم. مگر می‌شود این گونه مدیریت کرد؟ صدای ورزشکاران درآمده و خیلی‌‌ها هم از روی حجب و حیا چیزی نمی‌گویند اما کارد به استخوانشان رسیده؛ اگر هم ما فریاد می‌زنیم برای این است که حق جامعه وزنه برداری را بگیریم و همه می‌دانند اگر من می‌خواستم سکوت کنم همچنان در فدراسیون ماندگار بودم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری جماران  ، تاریخ انتشار: 15 دی 1400، کدخبر:1537198 ، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین