پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
مشاور رییس سازمان غذا و دارو گفت: دولت در تلاش است مسیر تخصیص ارز دارو اصلاح شود نه اینکه ارز دارو حذف شود و هزینه حفاظت مالی مردم برای تهیه دارو در سال آینده بین ۷۰ تا ۹۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

 
شعار سال:  سجاد اسماعیلی افزود: مسیر تخصیص ارز دارویی باید اصلاح شود و یارانه دارو به جای اینکه در اختیار و شرکت‌ها واسطه‌ها و دلالان قرار گیرد باید در اختیار مردم که صاحبان اصلی یارانه دارو هستند، باشد.
 
وی گفت: هدف دولت این است یارانه دارو در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار گیرد تا داروی مورد نیاز به جای اینکه به دست واسطه‌ها برسد در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار گیرد و دارو با قیمت مناسب به دست مردم و بیماران برسد.
 
مشاور رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بر اساس برآورد سازمان غذا و دارو حداقل برآورد منابع برای دارو و تجهیزات ۷۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت برای محافظت مالی از مردم است، افزود: در این صورت دسترسی پایدار مردم فراهم می‌شود، اما اگر موارد دیگر همچون واکسن‌ها و اقلام درمان کرونا را در نظر بگیریم این ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۹۵ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
 
اسماعیلی ادامه داد: ما امیدواریم در کمیسیون تلفیق که بودجه در حال بررسی است و پس از آن در صحن علنی مجلس، تخصیص مابه التفاوت ارز دارو و تجهیزات به گونه‌ای صورت گیرد که این یارانه به مردم تعلق گیرد نه قاچاقچی و سودجو و کسانی که ارز دولتی دارو گرفتند و ارز را آزاد فروختند.

تعداد بازدید : 4


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  ، تاریخ انتشار:  26 دی 1400، کدخبر:600283 ، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین