پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۷۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
با فاجعه جاری و همه گیری بنام احتمال تصادف و ناامنی خودرو‌ها بدلیل عمل نکردن کیسه هوا مواجه هستیم. در اقدامی کاملا زشت، غیر حرفه ای، غیر انسانی، غیر مسئولانه، سخیف و سلیقه‌ای، یکی از مسئولان یک شرکت خودرو سازی مدعی شده است که علل عمل نکردن را بررسی می‌کنیم و اگر هم ایراد از ایربگ‌ها باشد، ما مقصر نیستیم و شرکت تامین کننده مقصر است؟ از دادستان کل کشور می‌پرسیم که آیا مداخله و ورود قضایی به این مخاطره فراگیر و مستمر و همچنین صحبت‌های غیر مسئولانه یک مدیر خودروسازی، فوریت ورود دادستانی را طلب نمی‌کند؟ آیا قید فوریت در این ورود جایگاه ندارد؟

شعار سال:در طی هفته گذشته ۵۹ خودرو در محور بهبهان با یکدیگر تصادف کرده و ۵ کشته و ۴۹ مصدوم بر جای گذاشت. پس از این حادثه مشخص شد که علیرغم شدت وقوع حادثه و تصادف شدید ۲۷ خودرو عمدتا داخلی ایربگ هیچ یک از خودرو‌ها فعال نشده است و همین موضوع سبب شد که انتقاد‌های شدیدی علیه خودروسازان مطرح شود.
 
گزارش ویدیویی در این باره را ببینید:

تعداد بازدید : 7

در همین خصوص سیدهادی هاشمی رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ ، اقدام به افشای جزییاتی عجیب و در عین حال وحشتناک در مورد خودروهای ایرانی! کرده است. نامبرده مدعی شده که : 

در یک تصادف که اتفاق می‌افتد سرنشینان وسایل نقلیه به سه صورت کششی، فشاری یا برشی آسیب می‌بینند. 
برشی این است ‌که مثل چاقو اعضای بدن سرنشینان را می‌بُرد. در آسیب فشاری ، سرنشینان به بدنه ماشین می‌خورند و له می‌شوند و آسیب کششی یعنی این‌که برخورد خودرو و تصادفات می تواند نوعی فشار منفی ایجاد نموده به گونه ای که نسوج داخلی بدن را پاره می‌کند و ظاهر شخص سالم است اما به دلیل خونریزی‌های داخلی ، فرد می‌میرد. قاعدتا در تصادفات، باید شاهد وقوع یکی از این اشکال بعنوان عامل اصلی آسیب سرنشینان وسایل نقلیه باشیم . اما در اکثر تصادفاتی که در کشور ما رخ می‌دهد سرنشینان به هر سه شکل آسیب می‌بینند .

بعنوان نمونه، کمربند ایمنی باید پیش‌کشنده باشد و سرنشینان را به صندلی بچسباند و ایربگ هم عمل کند و انرژی جنبشی را خنثی کند تا آسیب به سرنشینان نرسد، ولی ما می‌بینیم که در همه حوادث سرنشینان آسیب می‌بینند. در حوادث پیش‌آمده به وفور خودروهایی را دیده‌ام که به ظاهر خیلی باکیفیت بودند، اما هنگام حادثه به خوبی عمل نکردند. مثلا خودرویی که ایربگش عمل کرده پژو ۲۰۷ بود، اما می‌دانید چه زمانی ایربگ عمل کرد؟ شاید باور نکنید اما بعد از تصادف!
حریق خودروها و اتوبوس‌ها هم همین‌طور است. مثلا داخل کابین اتوبوس، صندلی و کفپوش باید نسوز باشد یا اگر آتش می‌گیرد باید بدون شعله باشد با پیشروی یک متر در دقیقه . ولی اتوبوس‌های ما درجا شعله‌ور می‌شوند و سرنشینان اتوبوس زنده‌زنده می‌سوزند. به نظر شما همه این‌ها عجیب و غریب نیست؟

مردم ما با امیدی می‌روند یک کوییک، سمند، پژو یا رانا می‌خرند. مثلا همین رانا اصلا ایربگش عمل نمی‌کند بعد ادعای این را دارند که این خودرو با خودروهای پنج ستاره اروپایی برابری می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  انتخاب، تاریخ انتشار: 29 دی 1400، کدخبر: ، www.entekhab.ir،658177 / کانال تلگرامی اخبار خاص .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین