پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید که خودروساز‌ها درباره نحوه عملکرد کیسه هوای خودرو و تصادف با زاویه مناسب، مزاح می‌کنند. تمام گزارش‌ها و کروکی‌ها درباره نحوه عملکرد کیسه هوای خودرو‌ها موجود است و اینکه می‌گویند رانندگان با زاویه مناسب تصادف کنند، مزاح است. هیچ کدام از کیسه هوا خودرو‌های ایرانی سوییچی نیست.

شعار سال: رییس پلیس راهور ناجا در واکنش به اظهارات اخیر مطرح شده از سوی خودروسازان در مورد بازنشدن کیسه‌ هوا گفت: فکر می‌کنم خودروسازان مزاح می‌کنند که رانندگان باید با زاویه مناسب تصادف کنند.
 
سردار سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا در حاشیه نشست خبری صبح امروز خود در مورد اظهارات مطرح شده از سوی خودروسازان که در واکنش به انتقادات صریح پلیس بیان شده بود، گفت: حدودا رانندگان در ۶۰ درصد تصادفات مقصرند اما این مهم‌ است که اگر راننده قصور کرد خودرو چطور از جان او و سرنشینان محافظت کند. کیسه‌هوا، کمربند، آلیاژ فلز و... همگی مهم است، چرا باید خودرو منفجر شود؟

خودروسازان مزاح می‌کنند
 
او ادامه داد: در همین حادثه بهبهان چرا سه پراید و یک سمند آتش گرفتند؟ مگر خودروساز نمی‌گوید باک استاندارد بوده؟ پس چرا خودرو منفجر شد؟ بار TNT که با خود حمل نمی‌کردند. هفته گذشته در عوارضی دماوند یک پژو توقف کرده بود که با برخورد یک خودرو با آن آتش گرفت، خب این چه وضع ایمنی خودروست؟
 
رییس پلیس راهور ادامه داد: من فکر می‌کنم خودروسازان مزاح می‌کنند که رانندگان باید با زاویه مناسب تصادف کنند. گفتند ایربگ‌ها سوئیچی است؛ ایربگ راننده که اصلا سوئیچی نیست، ایربگ سرنشین سوئیچی است که در این حادثه هم سوئیج تمام آنها باز بوده و عمل نکرده و ما فیلم و عکسش را هم داریم.
 
وی خطاب به خودروسازان افزود: خب این حرف‌ها یعنی چه؟ به جای این کارها بگویید اشتباه کردیم و بروید خودروی ایمن تولید کنید.
 
هادیانفر درباره اینکه گفته می‌شود خودروها تاییدیه‌های لازم را اخذ کرده‌اند تصریح کرد: در همان ابتدا یک خودروی سمپل را برای نمونه می‌فرستند و برایش تاییدیه می‌گیرند اما چرا همین دستگاه‌های مسئول، دیگر در خط تولید نمی‌روند بازدید دوره‌ای کنند؟
 
رییس پلیس راهور ناجا از خودروسازان خواست که از فرافکنی دست بکشند و گفت: خب اگر ما کروکی‌های ۱۱ ساله را تحلیل کنیم و بگوییم در چند مورد کیسه هوا باز نشده که خودروسازان می‌دانند چه می‌شود. پژو ۴۰۵ چرخش خورده به جدول و کیسه هوایش باز نشده و بعد پژویی دیگر از جلو تصادف کرده و کیسه هوایش باز نشده، این‌ها یعنی چه؟
 
وی افزود: من تاکید کردم که از سهم خودروسازان در تصادفات به مقام قضایی گزارش شود و بیمه‌ها هم باید مطالبه کنند که خسارت خود را از خودروسازان بگیرند.
 
هادیانفر در پایان تاکید کرد: ما بارها مذاکره کرده‌ایم و مکاتباتی با خودروسازان در مورد ایمنی خودروها داشته‌ایم.


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار: 5بهمن1400، کدخبر:652534 ، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین