پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
نشست خبری وزیر ورزش و جوانان با حضور اهالی رسانه دیروز به مناسبت هفته دولت برگزار شد و محمود گودرزی همراه معاونان خود به تشریح فعالیت‌های وزارتخانه متبوعش پرداخت و پس از آن پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.
نشست خبری وزیر ورزش و جوانان با حضور اهالی رسانه دیروز به مناسبت هفته دولت برگزار شد و محمود گودرزی همراه معاونان خود به تشریح فعالیت‌های وزارتخانه متبوعش پرداخت و پس از آن پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد. گودرزی با تشکر از فعالیت‌ رسانه‌ها در مورد فعالیت‌های حوزه بانوان نیز گفت: برای بانوان در حوزه‌های همگانی و قهرمانی سرمایه‌گذاری خوبی شد و کسب 53 مدال طلا، 82 نقره و 82 برنز فقط در سال 93 برای بانوان رقم خورد که بسیار حائز اهمیت است.

*انعکاس تمامی زحمات وزارت ورزش ممکن نیست

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این موضوع که در کل زحمات زیادی در 2 سال اخیر توسط وزارت کشیده شده که انعکاس تمامی این زحمات ممکن نیست، افزود: در سال 92 تعداد 181 طرح و در سال 93 تعداد 280 طرح و در شش ماهه امسال 156 طرح به اتمام رسیده است. البته اعتباراتی که برای طرح‌های ما وجود دارد شاید فقط به 100 طرح برسد، ولی با فعال‌سازی خیرین و بخش خصوصی حدود سه برابر منابع دریافت می‌کنیم که جای قدردانی دارد. اتفاقات خوبی در حوزه جوانان افتاد و موضوع جوانان از سایه ورزش خارج شد.

*مجلس باید در زمینه افزایش بودجه ورزش مساعدت کند

یکی از دغدغه‌های این روزهای وزارت ورزش محدودیت بودجه و اعتبارات ورزش است که گودرزی در این باره اظهار داشت: بودجه ورزش ایران همیشه کم بوده است. براساس جمعیت و گستردگی جمعیت ایران سهم ورزش کم بوده و حتی با افزایش 100 در صدی بودجه شاهد تغییر خاصی نخواهیم بود. البته مجلس نیز باید مساعدتی در این زمینه داشته باشد تا بودجه ورزش افزایش پیدا کند. او به اعتبارات فدراسیون‌های المپیکی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 50 درصد از بودجه این فدراسیون‌ها داده شده است.

چرا گودرزی به مجلس رفت؟

وزیر ورزش و جوانان در مورد حضور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح من در حد گمانه زنی است، گفت: حضورم در مجلس برای طرح سؤال نبود بلکه نمایندگان ما را طبق روال همیشه دعوت می‌کنند. بحث حضورم در مجلس برای مسأله تیم تراکتورسازی بود و اینکه داور زودتر از حد بخشیده شده بود. اعضای فدراسیون هم در این جلسه بودند و مشخص شد که طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش اجازه دخالت ندارد و فدراسیون باید در این زمینه پاسخگو باشد.

*توزیع عادلانه باید در همه عرصه‌ها وجود داشته باشد

بحث ورزش قهرمانی و همگانی و توزیع عادلانه و متوازن بین این دو یکی از نکاتی بود که گودرزی ضمن اشاره به آن عنوان کرد: حوزه ورزش حرفه‌ای در ایران شاید به 10 هزار نفر نرسد و حوزه قهرمانی شاید به 100 هزار نفر نرسد و حوزه همگانی ما 76 میلیون نفر هستند. ما حق نداریم سهم این تعداد را متمرکز کنیم به کسانی که ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را انجام می‌دهند. همواره در مورد ورزش همگانی گفته‌ام که ورزش همگانی مانند یک دامنه است که از دل آن قله ورزش قهرمانی شکل می‌گیرد. البته در مورد قهرمان‌پروری نیز تأکید داریم و به آن توجه می‌کنیم. اینکه سال گذشته 10 درصد از بودجه ورزش به بخش همگانی اختصاص داده شد یک نکته بسیار مهم است. البته ورزش قهرمانی نیز برای ما دارای اهمیت زیادی است و یک جوان با دیدن جذابیت‌های ورزش قهرمانی به سوی ورزش می‌آید.

*باید فضایی ایجاد کنیم تا دل هواداران سرخابی شاد شود

موضوع سرخابی‌ها و وضعیت ناخوشایند این دو تیم یکی از دغدغه‌های این روزهای طرفداران آنهاست که وزیر ورزش و جوانان در مورد وضعیت دو تیم بزرگ پایتخت گفت: مطمئناً سهم این دو باشگاه بسیار بیش از اینهاست. ولی این دو تیم با مقدار زیادی بدهی به دست ما رسیده‌اند و برای آنکه سرخابی‌ها سرپا بایستند هر کدام نیاز به 100 میلیارد تومان هزینه دارند. البته افرادی در اطراف این دو باشگاه هستند که همواره در حال ایجاد تنش برای آنها هستند. باید فضایی ایجاد کنیم که آرامش به این دو باشگاه که سرمایه‌های ملی ما هستند، بازگردد و دل هواداران شاد شود.

*منتظر گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد فساد در فوتبال هستیم

گودرزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بحث فساد در فوتبال تاکنون گزارشی به شما داده و اینکه آیا از شما مشورت و همکاری در این زمینه خواسته است؟ گفت: کمیسیون اصل 90 گاهی اوقات مشورت‌هایی می‌گیرد و بالطبع اطلاعات هم تبادل می‌شود، با دکتر پورمختار رئیس این کمیسیون چند روز پیش مذاکراتی داشتم. وی اعلام کرد بزودی نتیجه بررسی‌های انجام شده در مورد فساد در فوتبال را اعلام می‌کنند، ما هم در وزارت ورزش و جوانان منتظر هستیم تا این کمیسیون اظهارات خود را بیان کند. او گفت: ابهامات در این زمینه و تأخیر بیشتر برای اعلام نتیجه گزارش خوب نیست. اعلام هر چه سریعتر گزارش کمک می‌کند تا فوتبال به آرامش برسد و این شرایط در نهایت منجر به ارتقای فوتبال کشور و حضور بهتر تیم ملی در میادین خواهد شد.

*پاسخ به سؤالات در حاشیه نشست

نشست خبری به اتمام رسید اما سؤالات خبرنگاران ادامه داشت. گودرزی در حاشیه نشست با تکذیب این مسأله که وی مخالف مدیرعامل شدن علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در این باشگاه است، درباره کمک به پرسپولیس و استقلال، گفت: اگر این دوباشگاه مؤسسه فرهنگی تلقی شوند، می‌توانیم به آنها کمک کنیم اما اگر شرکت باشند و ورزش حرفه‌ای داشته باشند نمی‌توانیم به آنها کمک کنیم. در حال حاضر از راه‌های دیگر به این دوباشگاه کمک خواهیم کرد.

وی درخصوص گلایه کشتی گیران به سبب مسائل مالی، ادامه داد: دو روز قبل در شورای فنی کشتی شرکت کردم و هیچ گلایه‌ای نشنیدم. مشکلات مالی به خاطر تحریم وجود دارد که ما هم به همین خاطر آسیب دیدیم. گودرزی درخصوص فدراسیون جودو، اظهار کرد: رستگار فرد بسیار متعهد و خوبی است، او استعفا کرده است و ما تلاش داریم او را تقویت کنیم و اگر این تقویت ما تأثیر گذار باشد قطعاً به دنبال تغییر نخواهیم بود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از روزنامه ايران، سال بيست و يكم، شماره 6010، سه‌شنبه 3 شهريور 1394، صفحه22

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین