پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
تشکیل وزارت محیط زیست را از یک طرف باید به فال نیک گرفت که باعث توجه بیشتر روی مولفه‌های محیط زیستی کشور می‌شود. از طرف دیگر باید دید که با توجه به کمبود منابع دولت، تشکیل این وزارتخانه عملی است؟ اگر هم اجرا شود، قدرت و امکانات کافی برای کار را دارد؟ اگر اجرا نشود، سازمان محیط زیست از قابلیت فعالیت چابک شبکه‌ای و ماتریسی برای نجات محیط زیست کشور، برخوردار است؟ لازم به توضیح است که علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در هفته‌های اخیر درخواست ادغام صددرصدی سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری ذیل وزارت جهادکشاورزی در سازمان محیط‌زیست با هدف ایجاد وزارت محیط‌زیست را داشته و طرح تشکیل آن در مجلس، اعلام وصول شده است.
شعار سال: تشکیل وزارت محیط زیست را از یک طرف باید به فال نیک گرفت که باعث توجه بیشتر روی مولفه‌های محیط زیستی کشور می‌شود. از طرف دیگر باید دید که با توجه به کمبود منابع دولت، تشکیل این وزارتخانه عملی است؟ اگر هم اجرا شود، قدرت و امکانات کافی برای کار را دارد؟ اگر اجرا نشود، سازمان محیط زیست از قابلیت فعالیت چابک شبکه‌ای و ماتریسی برای نجات محیط زیست کشور، برخوردار است؟ لازم به توضیح است که علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در هفته‌های اخیر درخواست ادغام صددرصدی سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری ذیل وزارت جهادکشاورزی در سازمان محیط‌زیست با هدف ایجاد وزارت محیط‌زیست را داشته و طرح تشکیل آن در مجلس، اعلام وصول شده است.

استدلال سلاجقه برای ادغام دو سازمانی که یکی اجرایی و دیگر نظارتی است، در این حرف خلاصه می‌شود که، یکی از آن‌ها دارای منابع زیاد و ضعیف (از لحاظ قدرت قانونی) و دیگری بی‌پول و قوی است و ادغام آن‌ها موجب افزایش بازده می‌شود. بدین ترتیب وی خواستار ادغام یکی از ابزار‌های تولید (مراتع و آبخیزداری) وزارت جهاد کشاورزی و استفاده آن به سبک سازمان محیط‌زیست است.

درخواست تاسیس وزارت محیط زیستدرخواست تاسیس وزارت محیط زیستدرخواست تاسیس وزارت محیط زیست
تعداد بازدید : 5

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین