پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
پیرو آزمایشات موشکی جدید کره شمالی، یک منبع نظامی در کره‌جنوبی با اشاره به آزمایش صبح روز یکشنبه (دهم بهمن‌ماه) موشک میان‌برد بالستیک کره‌شمالی، مدعی شده است که سرعت این موشک ۱۶ برابر سرعت صوت (حدود ۵ کیلومتر بر ثانیه) بوده است

شعار سال: منبع نظامی در کره‌جنوبی با اشاره به آزمایش صبح امروز (یکشنبه دهم بهمن‌ماه) موشک میان‌برد بالستیک کره‌شمالی، سرعت این موشک را ۱۶ برابر سرعت صوت اعلام کرد.
 
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی از قول یک منبع نظامی نوشت که تخمین زده می‌شود سرعت موشک میان‌برد بالستیکی که صبح امروز توسط پیونگ‌یانگ مورد آزمایش قرار گرفت، «۱۶ ماخ» یا ۱۶ برابر سرعت صوت بوده است.
 
این منبع نظامی افزوده است که سرویس‌های امنیتی آمریکا و کره‌جنوبی تصور می‌کنند این موشک مشابه موشک بالستیک میان‌برد «هسوانگ-۱۲» باشد که کره شمالی آن را در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش کرده بود.
 
صبح امروز، رییس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفت که پیونگ یانک یک پرتابه ناشناخته را از استان «جاگانگ» به سمت دریای شرقی پرتاب کرده است.
 
براساس این گزارش، این موشک بین ۸۰۰ کیلومتر (۴۹۷ مایل) را با حداکثر ارتفاع ۲ هزار کیلومتر (یک هزار و ۲۴۳ مایل) را طی کرده است.
 
با این حال فرماندهی هند- اقیانوسیه (ایندوپاسیفیک) ارتش آمریکا اعلام کرده که این موشک هیچ تهدیدی را علیه ایالات متحده و متحدانش در منطقه ایجاد نخواهد کرد.
 
پیونگ یانگ از ابتدای سال جاری تنش ها را با شلیک چندین موشک افزایش داده و این درحالی است که واشنگتن فشار تحریم ها را با به بن بست رسیدن مذاکرات طولانی هسته ای بین دو کشور بیشتر کرده است.
 
کره شمالی روز پنجشنبه آنچه را که ادعا می‌کرد موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح است، تنها دو روز پس از آزمایش یک موشک کروز دور برد شلیک کرد.
 
این کشور واقع در شرق قاره کهن در این ماه چهار آزمایش دیگر از جمله شلیک موشک های مافوق صوت در ۵ و ۱۱ (۱۵ و ۲۱ دی ماه) ژانویه را انجام داد.
 
آزمایش های موشکی کره شمالی در حالی اتفاق افتاده که این کشور به دنبال افزایش وحدت داخلی در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی مداوم ناشی از تحریم‌ها به سر می برد.
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار: 10 بهمن1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84632230

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین