پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
صفحه مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اعلام این خبر نوشته است: جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، سیزدهم بهمن‌ماه) در پی ایست قلبی درگذشت.

شعار سال: جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی از دنیا رفت.
 
 صفحه مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اعلام این خبر نوشته است: جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، سیزدهم بهمن‌ماه) در پی ایست قلبی درگذشت.
 
مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ضمن تسلیت به خانواده، دوستان و طرفداران این نویسنده گرانقدر، برای ایشان علو درجات و رضوان الهی را مسئلت می‌کند.
 
جهانگیر خسروشاهی ۱ آذر ۱۳۴۰ در روستای دهق شمال غرب اصفهان متولد شد. او خواندن و نوشتن را در مکتب آموخت و پس از دوره‌ای تحصیل در مدرسه به حوزه وارد شد و تحصیلات حوزوی را ادامه داد.
 
خسروشاهی فعالیت‌های فرهنگی خود را از ابتدای انقلاب اسلامی شروع کرد و از سال ۱۳۶۸ همکاری با حوزه هنری را آغاز کرد.
 
حضور در مجله «سوره»، دو دوره عضویت در شورای بررسی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضویت در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، همکاری با گروه تلویزیونی جهاد سازندگی و گروه تلویزیونی روایت فتح از جمله فعالیت‌های او است.
 
خسروشاهی در سال ۱۳۷۷ به‌عنوان داور جشنواره فیلم دفاع مقدس و در سال‌های ۱۳۷۷، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۳ به‌عنوان داور جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس حضور داشت. سال ۱۳۸۳ نیز داوری انتخاب کتاب دفاع مقدس دفتر ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار بود.
 
او آثار زیادی از جمله داستان کوتاه، رمان و زندگی‌نامه داستانی و مقاله به چاپ رساند و کتاب‌های خلفه‌های وحشی، باغ باور، بیرون قلعه امن نیست، خیابان رویت و به کلی سری را به عنوان مجموعه داستان در کارنامه خود ثبت کرد. از دیگر کتاب‌های او نیز می‌توان به زخمدار، رویای داغ، داستان‌های بلند نفر پانزدهم و صخره‌ها و پروانه‌ها، زندگی‌نامه‌های داستانی همیشه با هم، دوشنبه‌ای که می‌آید و غروب آبی رود، داستان نوجوان پدربزرگ برکه و درخت گردو و نثر ادبی از کوچه‌های بی‌خبری اشاره کرد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا، تاریخ انتشار: 13بهمن1400، کدخبر:1400111310231 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین