پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
محمدحسین مهرنوش، نویسنده نامدار معاصر که بیشتر با اثر «آقا نیلو» شناخته می‌شد، بر اثر ایست قلبی چشم از جهان فرو بست.
شعار سال: نویسنده رمان مشهور «آقا نیلو» که پس از ابتلا به کرونا از ۲۳ بهمن ماه در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های ترکیه بستری و تحت مراقبت قرار داشت، ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز به دلیل ایست قلبی در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

محمدحسین مهرنوش چندی پیش برای سفری کوتاه به کشور ترکیه عازم شد که پس از گذران چند روز با نشانه‌های سرماخوردگی به مراکز درمان مراجعه کرد و بستری شد.

از این نویسنده تا امروز آثار فراوانی در زمینه ادبیات داستانی و ادبیات نمایشی توسط ناشران نامدار بار‌ها به چاپ رسیده و انتشار یافته است.

اثر برگزیده‌ی محمدحسین مهرنوش «آقا نیلو» نام دارد که رمانی درباره‌ی شرایط تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دوران معاصر است. این رمان، رمان برگزیده‌ی کتاب سال خانه کتاب و سرای اهل قلم است که توسط انتشارات علمی در تیراژ بالا به چاپ رسیده و با استقبال فراوان خوانندگان روبه رو شده است.

از آثار دیگر این نویسنده‌ی نامی در زمینه‌ی ادبیات داستانی و نمایشی کتاب‌هایی با عنوان مینا، مرد مسافر، فراموشی، بازی در کافی شاپ، پوست انداختن، فکر کردن به خورشید، چه کسی در می‌زند و ..؛ و همچنین فیلمنامه سریالی انیمیشن بچه آدم، و گزیده اشعار در واپسین لحظه، فریاد بی صدا و. توسط ناشران مطرحی، چون علمی، افراز، اوحدی و همراه اشاره کرد که بار‌ها تجدید چاپ شده و هر ساله در نمایشگاه بین المللی کتاب با استقبال خوب دوستداران شعر و ادبیات قرار گرفته است.

محمدحسین مهرنوش فروردین ۱۳۲۶ در اهواز متولد و در ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در ترکیه چشم از جهان فرو بست.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۶۶۲۰۶۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین