پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
استاندار کردستان با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد، مستلزم تأمین زیرساخت‌هایی چون راه و جاده است، گفت: راه سنندج به مریوان و سنندج به سقز تا پایان سال 95 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
شعارسال: عبدالمحمد زاهدی، در دیدار معتمدین، شورای شهر، روحانیان و اصناف شهرستان بانه با موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اظهار کرد: سیاست اصلی نظام جمهوری اسلامی، توسعه متوازن در همه نقاط کشور است.

وی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای جبران عقب‌ماندگی در استان کردستان را ایجاد منطقه آزاد دانست و گفت: شهرهای بانه و مریوان قابلیت برخورداری از این منطقه آزاد تجاری و صنعتی را دارند.

استاندار کردستان با بیان اینکه در منطقه آزاد در نظر گرفته شده برای کردستان 2 منطقه آزاد با یک مدیریت واحد وجود خواهد داشت، تصریح کرد: موفقیت طرح وابسته به تصویب نهایی و اجرای آن است.

وی، ویژگی اصلی منطقه آزاد را حذف بروکراسی و تشریفات اداری عنوان کرد و گفت: نباید اجازه داد این منطقه آزاد، تنها تبدیل به دروازه واردات شود.

زاهدی با تأکید بر اینکه اداره منطقه آزاد به شکل مستقل از استان خواهد بود، افزود: مدیران کردستانی تنها نقش پشتیبان را در این طرح برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بدون همراهی مردم، موفقیت این طرح ممکن نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد نیازمند تملک زمین است، لذا مردم نباید اجازه دهند اراضی دولتی توسط دیگران تصرف شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد، مستلزم تأمین زیرساخت‌هایی چون راه و جاده است، گفت: راه سنندج به مریوان و سنندج به سقز تا پایان سال 95 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اعتباری نیز برای راه سقز به بانه در نظر گرفته شده است، افزود: منطقه آزاد در آینده، سبب تسهیل حجم وسیعی از تردد در جاده‌ها می‌شود و باید جاده‌های استانی تبدیل به بزرگراه شوند.

زاهدی وعده داد که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی بانه و مریوان فراهم شود و با اجرای صحیح این طرح، بسیاری از مشکلات مردم برطرف شود.

وی تلاش برای توسعه منطقه و رشد قابل توجه با هدف رونق و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی استان را ضروری دانست.

استاندار کردستان با بیان اینکه باید کوشید که عقب‌ماندگی در استان‌هایی چون کردستان جبران شود، گفت: اگر چه نظام تلاش فراوانی برای جبران این موضوع صورت داد، اما عقب‌ماندگی‌ها به اندازه‌ای بوده که جبران آن کار و همت بیشتری طلب می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تابناک کردستان، تاریخ انتشار: 11 آبان 1394، کدخبر: ۱۲۲۶۱۹، www.tabnakkordestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین