پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یکی از سیاست ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید در کردستان را، توسعه و تقویت صنعت گردشگری دانست و خواستار تلاش همه جانبه دستگاه های اجرایی برای تقویت این حوزه شد.



شعارسال: امیر قادری شامگاه یکشنبه در آیین روز گردشگری در هتل شادی سنندج شرایط استان کردستان جهت تبدیل به قطب گردشگری و مقصد گردشگران را به دلیل طبیعت بکر و زیبا و وجود اماکن تاریخی و طبیعی و بازارچه های مرزی مناسب دانست و افزود: تلاش دولت، ایجاد زیرساخت های لازم برای تقویت و توسعه صنعت گردشگری است.

او یکی از راهکارهای توسعه استان کردستان را توجه جدی به حوزه گردشگری باتوجه به ظرفیت های این حوزه در استان دانست و گفت: باید موانع سر راه توسعه صنعت گردشگری در کردستان را با همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان برطرف کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین خواستار واگذاری زمین ارزان قیمت و تسهیل در واگذاری آن برای طرح های سرمایه گذاری حوزه گردشگری شد و گفت: باید انگیزه لازم را در میان سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.

قادری تاکید کرد سرمایه گذاران نباید در گیر و دار بروکراسی اداری گیر کنند و دستگاه های اجرایی موظف هستند روند جذب سرمایه گذاری را تسهیل نمایند.

او با اعلام اینکه اکنون در حوزه جذب سرمایه گذاری در استان بخصوص در حوزه گردشگری با مشکلاتی روبرو هستیم گفت: با اتخاذ سیاست های جدید در استان در حوزه سرمایه گذاری در کردستان تغییراتی به وجود آمده و یک گام به جلو رفته ایم.

او اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی و مشارکت فعال مردم زمینه شکوفایی صنعت گردشگری را در کردستان فراهم کنیم.

** مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این همایش زمینه توسعه صنعت گردشگری در کردستان را مساعد دانست و گفت: با برنامه ریزی و معرفی هرچه بهتر و بیشتر کردستان به مردم داخل و خارج از کشور، می توان گردشگران زیادی را به استان کردستان آورد.

رسول اشتودان جاذبه های طبیعی و تاریخی کردستان را بکرترین جاذبه های منطقه دانست و افزود: پراکندگی جاذبه های گردشگری جزو مزیت های این صنعت در کردستان است که منجر به جذب گردشگران شده است. 
او بدون ارایه آمار ورود گردشگران به کردستان خواستار تلاش همه دستگاه های دولتی در زمینه توسعه و تقویت حوزه گردشگری کردستان شد.

رییس جامعه هتلداران کردستان نیز در این همایش توسعه اماکن اقامتی و هتل ها را در جهت توسعه صنعت گردشگری بسیار موثر دانست و خواستار ایجاد زیرساخت های لازم برای تقویت این صنعت در کردستان شد. 
عبدالحمید حمیدی انتظار علاقه مندان به گردشگری از مدیران کارآمد را حل مشکلات سرمایه گذاران و تشویق آنان به سمت ایجاد زیرساخت های گردشگری دانست و افزود: سرمایه گذاران فرش قرمز نمی خواهند برایشان پهن کنند بلکه باید موانع موجود بر سر راه فعالیت آنان را بر دارند. 
او تقویت صنعت گردشگری را منجر به معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم مردم کردستان به سایر استان های کشور و خارج از کشور دانست و افزود: گردشگران می توانند سفیران خوبی در معرفی فرهنگ مردم کردستان باشند.

او بر شناساندن فرهنگ و طبیعت کردستان به مردم داخل و خارج از کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس آمار هتل ها و اماکن اقامتی، تعداد گردشگران در استان افزایش یافته و باید تلاش کنیم زمینه ورود گردشگران داخلی و خارجی بیشتری به کردستان فراهم کنیم.

او از مدیران استان خواست عقب ماندگی های استان را در حوزه های مختلف از جمله زیرساخت ها بدون تنگ نظری رفع کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار دوشنبه 06 مهر 1394 ، کد مطلب : 81775981 (4896683) : www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین