پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۶۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت معیشتی فرهنگیان، گفت: در طول خدمات سه ساله دولت، میانگین حقوق فرهنگیان قریب به 85 درصد رشد داشته است.

شعارسال: علی اصغر فانی امشب در دومین جلسه شورای اداری استان کردستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دولتی موفق است که سرمایه اجتماعی را به همراه خود داشته باشد و ما باید همیشه شاهد حضور مردم در صحنه باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بعد اقتصادی مشکلات فراوانی را در ابتدای دولت یازدهم شاهد بودیم و هیچ ثباتی در قیمت‌ها دیده نمی‌شد اما با تلاش‌هایی که انجام شد تورم به زیر 10 درصد رسید و امروز شاهد رشد چهار درصدی در حوزه اقتصاد هستیم در حالی که در گذشته این رقم منفی 6.8 دهم درصد بوده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال به رشد پنج درصدی در حوزه اقتصادی برسیم و تا سال 99 نیز باید شاهد رشد 8 درصدی باشیم چرا که بسیاری از مشکلات ما از جمله اشتغال، معیشت مردم منوط به رشد اقتصادی است.

وزیر آموزش و پرورش اولویت امروز مردم کشور را اقتصاد خواند و تصریح کرد: باید دنبال اجرای عملیات اقتصادی مقاومتی باشیم اقتصادی که نسخه شفابخشی است و برای این منظور باید به منابع داخلی اتکا داشت.

فانی طرح تحول سلامت را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: در کاهش هزینه‌های درمان برای مردم و رشد صنعت دارویی توفیقاتی را کسب کرده‌ایم و شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نسبت به سلامت ما اقرار می‌کنند.

وی با اشاره به امنیت داخلی و ایجاد آرامش در مردم و تقویت امید به آینده بیان کرد: باید به موضوع امنیت همیشه توجه شود و امنیت را برای مردم حفظ کرد.

وی رشد بخش صنعت را رشد قابل توجهی در سه سال اخیر دانست و گفت: در بخش کشاورزی نیز بعد از 12 سال به خودکفایی گندم رسیدیم و ذخیره بالای گندم پشتوانه‌ای برای کشور است.

*اشتغال جوانان و تحصیلکرده‌ها بزرگترین مشکل کنونی کشور است

وزیر آموزش و پرورش همچنین بزگترین مشکل کنونی را مشکل اشتغال جوانان به ویژه تحصیلکرده‌ها عنوان کرد و افزود: این مهم باید در طول برنامه ششم و هفتم توسعه یابد و در برنامه‌ها دیده شود.

فانی بیان کرد: باید در توسعه اقتصادی تلاش کنیم و با توجه به محدودیت منابع و عنایت به اولویت‌ها باید در این راستا حرکت کنیم.

وی جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان را نیز با اهمیت برشمرد و یادآور شد: باید به سمت جذب بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اقدام کرد تا شاهد توسعه استان کردستان باشیم.

وی همچنین به رشد 80 درصدی بودجه آموزش و پرورش در طول سه سال اخیر پرداخت و افزود: امسال شاهد پذیرش 13 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه و 720 منطقه آموزشی کشور هستیم و یک میلیون همکار فرهنگی در سراسر کشور ارائه خدمت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت معیشتی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: باید گفت در طول خدمات سه سال دولت میانگین حقوق فرهنگیان قریب به 85 درصد رشد داشته است.

فانی اضافه کرد: معتقدیم باید به امور معیشتی معلمین بیشتر توجه شود و رشد سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه دولت 2.7 درصد در سه سال اخیر افزایش داشته است و این بیانگر آن است که دولت نسبت به آموزش و پرورش عنایات خاصی داشته است.

*700 هزار فرهنگی مشمول طرح رتبه‌بندی قرار گرفتند

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سال قبل در مهر 94 طرح رتبه بندی معلمین را اجرا کردیم که بیش از 700 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش را شامل شد.

فانی بیان کرد: پیگیر هستیم تا 40 هزار نفر از نیروهای خدماتی را که طرح رتبه بندی شاملشان نشده به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 760 هزار بازنشسته آموزش و پرورش داریم، بیان کرد: پرونده بازنشستگان در اختیار وزارت آموزش و پرورش نیست و باید با تعامل با وزارت تعاون و کار دنبال حل مشکل همکاران باشیم.

وی از استراتژی‌های اصیل و راهبردی آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت برشمرد و گفت: در سه سال اخیر تلاش کردیم کیفیت آموزشی را رشد دهیم و در همه شاخص‌ها شاهد رشد فعالیت‌های آموزشی و تربیتی هستیم و این یک افتخار برای وزارت متبوع به شمار می‌رود.

*فعال بودن 100 مدرسه با یک دانش‌آموز در کشور

وزیر آموزش و پرورش یکی دیگر از سیاست‌های این وزارتخانه را توسعه عدالت آموزشی بیان کرد و افزود: در کل کشور بیش از 100 مدرسه با یک نفر دانش‌آموز فعال است و این در راستای عدالت آموزشی انجام شده است.

فانی یادآور شد: همچنین 4 هزار و 800 مدرسه کشور با کمتر از پنج دانش‌آموز در حال فعالیت است و دولت مصمم است که هیچ کودک لازم‌التعلیمی خارج از مدرسه نباشد.

وی به سرانه مدارس تک دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: سرانه این مدارس بیشتر از سرانه میانگین کل کشور است و برای متوسطه اول و متوسطه دوم به جرات می‌توان گفت هیچ دانش آموزی وجود ندارد که به دلیل کمبود امکانات از تحصیل محروم بماند.

وی اظهار کرد: همچنین در تلاشیم تا در مناطق دو زبانه مراکز پیش دبستانی را توسعه دهیم تا دانش‌آموزان در بدو ورود به مدارس با تکلم فارسی مشکلی نداشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش توسعه آموزش دختران، توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای، جذب نیروی بومی در آموزش و پرورش، پذیرش 10 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و 10 هزار نفر لیسانسه در کشور را از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: این برنامه‌ها را در دستور کار قرار داریم تا به انجام برسانیم.

فانی اضافه کرد: به هر میزانی استان از بودجه‌های عمرانی در بخش آموزش و پرورش استفاده کند به همان میزان آموزش و پرورش از بودجه ملی به آن استان اختصاص می‌دهد.

وی در پایان در خصوص آموزش ادبیات زبان‌های محلی گفت: امیدواریم از طریق مبادی قانونی بتوانیم اصل 15 را مبنی بر تدریس ادبیات محلی در مدارسمان داشته باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 6 شهریور 1395، کدمطلب: 13950606001777 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین