پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۴۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
وزیر آموزش و پرورش مراکز آموزش و از راه دور را تجلی عدالت آموزشی و نظام تعلیم و تربیت دانست. آموزش از راه دور را تجلى عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت دانست

شعارسال: علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره قلم که در مجتمع دارالفنون تهران برگزار شد با بیان اینکه عدالت آموزشی یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است، گفت: گستردگی و پراکندگی جمعیت در کشور موجب شده تا برخی از جوانان و نوجوانان و برخی میانسال به دلایلی از حضور در کلاس‌های رسمی محروم باشند.

وی ادامه داد: عدالت آموزشی ایجاب می کند زمینه‌های تحصیل برای چنین افرادی فراهم شود که در این راستا مدارس آموزش از راه دور تحقق این هدف است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نقاط ضعفی در اینگونه مراکز وجود دارد، عنوان کرد: برخی از این مسائل با تدبیر قابل حل است اما اصل این طرح زیر سوال نمی‌رود.

فانی تحصیل از 200 هزار دانش آموز در مراکز آموزش از راه دور خبر داد و گفت: هزار و 600 مرکز برای پوشش تحصیلی این افراد در نظر گرفته شده و چنانچه این طرح ایجاد نشده بود شاهد محرومیت تحصیلی بخش قابل توجهی از افراد جامعه بودیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در کشور برای آموزش از راه دور 2 روش آموزش از طریق کتاب‌های بازنویسی شده و آموزش آنلاین در دستور کار قرار دارد که از طریق آموزش آنلاین، ایرانیان خارج از کشور ارتباط خود را با نظام آموزشی کشور حفظ کردند.

*توسعه مشارکت‌ها عامل ایجاد مراکز آموزش از راه دور

وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌ها از سیاست‌های آموزش و پرورش را در دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: با ایجاد مدارس آموزش از راه دور این سیاست تا حدی محقق شده و از توان فرهنگیان باز نشسته در بخش‌هایی از این مدارس استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش از راه دور حلقه‌ای از توسعه مشارکت‌ها است که مؤسسان‌ این مراکز می‌توانند در ارتقای کیفیت آن مؤثر باشند، افزود: برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره قلم فرصتی مناسب برای شناسایی استعداد‌ها و تشویق افراد به تحصیل در مراکز آموزش از راه دور است.

فانی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید در شناسایی و تقویت استعداد تلاش بیشتری داشته باشد چرا که نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشوری است و دستگاه تعلیم و تربیت نقش بسزایی در این فرایند دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 11 مرداد 1395، کدمطلب: 5716504 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین