پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۳۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
معاون مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت و حمایت از بخش غیردولتی یکی از اهداف ماست که متاسفانه برداشت ناصحیحی در زمینه خصوصی سازی مدارس شده است.

شعارسال: مرضیه گرد در شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران وزراء و دستگاه‌های اجرایی که روز یکشنبه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، افزود: ما در جهت توسعه مشارکت مردمی عمل می‌کنیم. مشارکت‌های مختلفی را تلاش می‌کنیم جذب کنیم که از جمله آنها می‌توان به مشارکت اولیاء و دانش آموزان اشاره کرد. در سند تحول بنیادین به مشارکت مردم در اداره آموزش و پرورش اشاره شده است. نه تنها بحث مدرسه سازی مطرح است بلکه در مدرسه‌داری از افراد علاقه‌مند و صاحب‌نظر استفاده می‌کنیم که بیشتر آنها معلمان هستند. در واقع بیش از 90 درصد از جامعه موسسان مدارس، فرهنگیان و بخش دیگر دانشگاهیان و حوزویان هستند. ما تلاش می‌کنیم الگویی برای توسعه مدارس داشته باشیم و از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در نظام تعلیم و تربیت حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما استفاده از ظرفیت‌های هیات امنای مدارس است، گفت: تلاش می‌کنیم افراد صاحب‌نظر را در مدرسه شناسایی کنیم و از کمک‌های آنها در جهت آوردن منابع به مدرسه و کلاس‌ها بهره ببریم.

معاون مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارائه خدمات آموزش از راه دور، گفت: این آموزش شامل دانش آموزانی می‌شود که امکان حضور در کلاس را ندارند.

گرد اضافه کرد: یکی از اهداف ما نظارت و ارزیابی مدارس غیردولتی است و در حال حاضر بیش از یک میلیون و 154 هزار دانش آموز پسر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به مشکل خرید خدمات، گفت: در برخی مناطق کشور با تحصیل دختران مخالفت‌هایی صورت می‌گیرد. 195 هزار دانش آموز را در مناطق محروم سال گذشته پوشش دادیم که اغلب آنها دختر بودند که به آنها دختران جوان تحصیل کرده درس می‌دادند.

معاون مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل به دنبال جلب مشارکت مردم در امر فرهنگ هستیم و از اهداف ما توسعه عدالت آموزشی و افزایش کارایی داخلی و خارجی است. در جهت توسعه مشارکت مردمی درصدد جذب امکانات و توانمندی‌ها برای ارتقای کیفیت آموزشی هستیم.

گرد با اشاره به توسعه عدالت آموزشی، گفت: در این زمینه به دختران و مناطق دور افتاده و محروم توجه می‌کنیم و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای این گروه‌ها انجام داده‌ایم تا هیچ دانش آموزی حتی کودکان کار هم از کلاس درس محروم نشوند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ظرفیت‌های دستگاه‌هاست. یکی از قوانین مترقی که تصویب شد، قانون شورای آموزش و پرورش بود. در این شورا صاحب نظران شرکت دارند و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان نیز حضور دارند و بسیاری از تصمیم‌ها مانند ریشه‌کن سازی بی‌سوادی، پروژه مهر، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در این شورا انجام می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3مرداد1395، کدخبر: 95050101649: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین