پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۳۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
معاون دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش پوشش 67 درصدی نوآموزان در کشور را اقدام شاخص حوزه آموزش ابتدایی در دولت تدبیر و امید دانست.

شعارسال: رمضان عبدالحسینی روز پنجشنبه در نشست تخصصی توانمندسازی نیروی انسانی دوره پیش دبستانی در سنندج افزود: هم اکنون 40 هزار مربی پیش دبستانی در کشور در مراکز پیش دبستانی مشغول به فعالیت هستند و پیش بینی می شود این تعداد در سال های آینده به 60 هزار نفر برسد.

وی اقدامات انجام شده توسط کمیته معین با هدف تقویت مهارت های عمومی و حرفه ای مربیان پیش دبستانی را بسیار ارزشمند دانست و بر توانمند سازی و ارتقای شایستگی آنان تاکید کرد و گفت: در آموزش نیروی انسانی باید خروجی خوبی داشته باشیم.

معاون دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، دانش، نگرش و مهارت را سه مولفه موثر در توانمندسازی نیروی انسانی دوره پیش دبستانی دانست و اظهار کرد: صرفا توانمندسازی مربیان پیش دبستان ملاک عمل نیست و مدیران و موسسان نیر باید توانمند شوند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط جذب مربیان پیش دبستانی باید به توافق کلی برسیم، گفت: در این راستا باید شایستگی های عمومی و حرفه ای نیروی انسانی دوره پیش دبستانی ملاک عمل قرار گیرد.

عبدالحسینی از احصای چالش ها و انعکاس آن به عنوان عامل پیشبرد برنامه توانمند سازی نیروی انسانی دوره پیش دبستانی نام برد و افزود: باید در بحث آموزش مربیان پیش دبستان، بخش غیر دولتی را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه از لحاظ کمی در دوره پیش دبستان اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و پوشش به 75 درصد رسیده است بر کیفی سازی برنامه ها و فعالیت ها در این بخش تاکید کرد.

معاون دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه آموزش ابتدایی استان کردستان نسبت به سایر استان ها بسیار موثر عمل کرده و جزو استان های برتر کشور است.

**پیش دبستانی دوره کلیدی برای یادگیری و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه ارتقا توانایی های حرفه ای مربیان پیش دبستان یک ضرورت و اولویت است گفت: در ورود این افراد به مراکز پیش دبستانی باید ضوابط لازم و توانمندی های علمی و حرفه ای مربیان در نظر گرفته شود.

رشید قربانی با اشاره به چالش های بکارگیری و جذب مربیان در مراکز پیش دبستانی افزود: در نظر گرفتن حداقل شرایط و ضوابط برای جذب نیرو لازم است چون هرچه مربیان توانمند، حرفه ای و آشنا به مسائل روانشاختی کودکان باشند؛ بهتر می توانند نوآموزان را برای ورود به دبستان مهیا کنند.

وی از دوره پیش دبستانی به عنوان دوره کلیدی و پایه برای یادگیری و تربیت کودکان نام برد و بر غنا بخشی به محتوای و برنامه های این دوره توسط مسئولان و دست اندرکاران امر تاکید کرد.

**تحصیل 24 هزار نوآموز در کلاس های پیش دبستانی در کردستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش استان پرداخت و گفت: پوشش دوره پیش دبستان در سال تحصیلی جاری 89.9، پوشش واقعی 99.5، پوشش ظاهری 102.1 و نرخ جذب خالص پایه اول نیز 99.8 است.

صدیقه عبداللهی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 93-94، تعداد 18 هزار و 141 نو آموز تحت آموزش 837 مربی پیش دبستان قرار گرفتند افزود: امسال 24 هزار و 20 نو آموز زیر نظر هزار و 23 مربی پیش دبستان مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف کمیته معین اظهار کرد: این کمیته فعالیت خود را از اول دی ماه 95 زیر نظر دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت متبوع و با هدف تقویت مهارت های عمومی و حرفه ای مربیان پیش دبستانی آغاز کرده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: با اجرای برنامه ارتقای شایستگی عمومی و حرفه ای نیروی انسانی دوره پیش دبستانی، انتظار می رود عملکرد مربیان پیش دبستانی در کلاس های درس بهبود یابد و از فرصت بی بدیل دوران کودکی در راستای شکل گیری شخصیت و هویت نو آموزان استفاده شود.

وی تشکیل سیستم مطالعاتی، بررسی مستندات قانونی بر اساس اسناد بالا دستی، تعیین اصول حاکم بر اجرای برنامه، تدوین چارچوب، شناسایی ظرفیت های دورن و برون سازمانی، برگزاری جلسات توجیهی، تدوین دستورالعمل نیاز سنجی، جذب نیروی انسانی پیش دبستانی و سطح بندی نیروها را از مهمترین فعالیت های این کمیته برشمرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4خرداد1396، کدخبر: 82544360: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین