پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۱۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
آموزش و پرورش از سه سال پیش به فکر تدوین «نظام جامع صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی» افتاد که طبق اعلام مسئولان این وزارتخانه، این نظام جامع نهایی شده و مربیان دوره پیش دبستانی به زودی هویت حرفه‌ای پیدا خواهند کرد.

شعار سال: دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی و ضروری و در عین حال غیر اجباری است که آموزش‌های لازم را به نوآموزان پیش‌‌دبستانی در قالب فعالیت‌های بازی‌محور ارائه می‌کند.
ماده یک اساسنامه دوره پیش‌دبستانی که سال ۸۲ در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، بیان می‌دارد: دوره پیش‌دبستانی به دوره دو ساله‌ای اطلاق می‌شود که کودکان گروه سنی چهار و پنج سال تمام تا اول مهر هر سال را تحت پوشش برنامه‌های تربیتی قرار می‌دهد و تبصره این ماده می‌گوید: در صورت عدم تأمین امکانات مورد نیاز، اجرای دوره مذکور به صورت یک ساله بلامانع است.
حساسیت سن مربیان نوآموز در دوره پیش دبستانی و اهمیت نوع آموزش‌ها، اقتضا می‌کند مربیانی آموزش‌دیده، حرفه‌ای و توانمند متصدی تربیت و آموزش آنها باشند و علاوه بر آن از امنیت شغلی بهره‌مند باشند اما مربیان پیش‌دبستانی بعضاً نه تنها آموزش لازم نمی‌بینند بلکه هویت حرفه‌ای ندارند.
هم‌ اکنون ۴۸ هزار مربی، متصدی آموزش بیش از ۹۰۰ هزار نوآموز هستند و ناهمگنی آموزش‌ها و آموخته‌های آنها در کنار حساسیت دوره پیش دبستانی سبب شده است تا به فکر تدوین «نظام جامع صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی» بیفتند.
بنابر اعلام قبلی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این نظام جامع چند سطح برای مربیان دوره پیش دبستانی تعریف خواهد شد و سطح سه به عنوان حداقل شرط ورود به پیش‌دبستان است؛ سطح دو، سطح بالاتری نسبت به سطح سه بوده و در سطح یک، فرد متخصص پیش‌دبستانی محسوب می‌شود و در صورت افزایش سطح، فرد می‌تواند کارت بین‌المللی دریافت کند.
اکنون و بعد از گذشت سه سال از آغاز تدوین این نظام جامع، رخساره فضلی مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش از نهایی شدن چارچوب آن خبر داده است؛ بنابر گفته وی سطوح این نظام نیز مشخص شده است و تصمیم نهایی درباره نحوه اجرا در آینده نزدیک پس از تصویب و طی کردن مراحل قانونی، ابلاغ خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت کودک پرس، تاریخ 19 فروردین 97، کد مطلب: 149537: www.koodakpress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
چقدر خوبه که در این سال ها داره به این موضات اهمیت داده میشه..
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین