پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش از پرداخت حقوق عقب‌افتاده معلمان حق‌التدریسی در چند روز آینده خبر داد.

شعارسال: علی اللهیارترکمن درباره علت به تاخیر افتادن حقوق معلمان حق التدریسی گفت: ابلاغ نیروهای حق التدریسی درباره دریافت حقوق برعکس نیروهای رسمی، باید برای تک تک افراد صادر شود. همچنین طبق قانون، در پایان هر سال تحصیلی ابلاغ نیروهای حق التدریسی برداشته و با شروع سال تحصیلی دوباره به آنها ابلاغ می‌شود.

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون مجلس، در آخرین برنامه پرسشگر شبکه آموزش که جمعه‌شب پخش شده بود، با انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس گفته بود: حقوق معلمان حق‌التدریس از مهرماه پرداخت نشده و من گلایه‌ام در این بخش از دوستان آموزش و پرورش است زیرا پول از سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است و دوستان آموزش و پرورش کم‌لطفی کرده‌اند.

اما به گفته معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش، تاخیر پیش آمده ناشی از فرآیندهایی است که باید طی شود و وزارت آموزش‌وپرورش این موضوع را با جدیت در ماه‌های اخیر در دستور کار داشته است.

وی در تشریح رویدادهایی که منجر به تاخیر در پرداخت شده بود، گفت: امسال هنگام ابلاغ نیروهای حق‌التدریسی یک گروه از این نیروهای جدید شناسایی شدند که باید طبق قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی و مربیان پیش‌دبستانی جذب و از حالت حق‌التدریسی خارج می‌شدند. صدور مجدد ابلاغ‌های برای افراد جدید که طبق این قانون، آموزش پرورش ملزم به جذب آنهاست، نیز سبب شد پرداخت حقوق با تاخیر انجام شود.

اللهیارترکمن وجود 760 منطقه آموزشی و 32هزار نیروی حق التدریسی را یکی از دلایل طولانی شدن فرایند شناسایی و گزینش این نیروها دانست و افزود: اکنون کار ابلاغ نیروهای حق التدریسی به پایان رسیده است و درخواست وجه آن به خزانه رفته است که با این حساب حقوق معلمان حق التدریسی تا چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار: 20 دی 1396 ، کدخبر: 701311 ، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین