پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۴۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
در برخی از استان‌ ها آموزش و پرورش نیروی مازاد و در استان‌های دیگر کمبود نیرو دارد بنابراین دانشگاه فرهنگیان باید با در نظر گرفتن تعداد معلمان بازنشسته، دانش‌ آموزان ورودی و وضعیت نیروها در استان‌های مختلف کشور دانشجو جذب کند.

شعار سال: فریده اولادقباد با بیان اینکه آموزش وپرورش می‌تواند از طریق انتقال نیرو از شهرهایی که نیروی مازاد دارند کمبود معلم در تهران را جبران کند، گفت: دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش را در مقاطع مختلف تحصیلی تربیت کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش باید در مرحله اول آمار دقیقی از دانش‌آموزان در مقاطع مختلف به دست آورد و براساس جمعیت دانش‌آموزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب نیروی مورد نیاز را انجام دهد تا میزان پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مشخص شود.

اولادقباد اظهار کرد: در دهه گذشته به دلیل رشد سه درصدی جمعیت تعداد دانش‌آموزان زیاد بود به همین دلیل مدارس دو شیفته برگزار می‌شد و طبعا نیاز به معلم زیاد بود اما امروزه به دلیل کاهش سرعت رشد جمعیت تعداد دانش‌آموزان نیز کم شده است؛ نیاز به معلم با تعداد دانش‌آموزان رابطه مستقیم دارد به همین دلیل با کاهش تعداد دانش‌آموزان در سال‌های اخیر نیاز به معلم نیز کاسته ‌شده است.

عضو فراکسیون زنان در مجلس شوورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش باید متناسب با تعداد دانش‌آموزان در مقاطع مختلف در دانشگاه فرهنگیان دانشجو جذب کند؛ اگر جذب دانشجو بدون در نظر گرفتن نیاز جامعه باشد نیروی مازاد ایجاد می‌شود و سرمایه نیروی انسانی به هدر می‌رود.

اولادقباد با بیان اینکه می‌توان از طریق معلمان حق‌التدریس کمبود نیرو در آموزش و پروش را جبران کند، گفت: آموزش و پرورش برای جذب نیرو کافی به برنامه‌ریزی مناسب و کارشناسی دقیق نیاز دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: در برخی از استان‌ها آموزش و پرورش نیروی مازاد و در استان‌های دیگر کمبود نیرو دارد بنابراین دانشگاه فرهنگیان باید با در نظر گرفتن تعداد معلمان بازنشسته، دانش‌آموزان ورودی و وضعیت نیروها در استان‌های مختلف کشور دانشجو جذب کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مجله دوستان، تاریخ انتشار 9 اسفند 96، شماره: 212321


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
اینهمه دانشگاه های دبیریه ما داره دانشجویه معلم میده بیرون بازم کمبود داریم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین