پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۸۷۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
مهم ترین دغدغه ای که همچنان دامنگیر این نهاد شده و خیلی از خانواده ها را نیز دچار یاس کرده ، بی مهری نسبت به آموزش است و این مساله یعنی در اولویت قرار نگرفتن اصل !

شعارسال: وقتی عملکرد نهاد آموزش و پرورش را مورد واکاوی قرار می دهیم ، متاسفانه به نقص هایی برمی خوریم که زیبنده ی این نهاد پرطمطراق نیست و تلاشی در جهت رفع آن نیز نمی شود ، اگر در این زمینه از بی توجهی دولت محترم بگذریم که این نهاد را در مرتبه ی پایین توجهش قرار داده است به رفتارهایی در خود این نهاد می رسیم که زمینه ساز بی توجهی مفرط گردیده است ! مهم ترین دغدغه ای که همچنان دامنگیر این نهاد شده و خیلی از خانواده ها را نیز دچار یاس کرده ، بی مهری نسبت به آموزش است و این مساله یعنی در اولویت قرار نگرفتن اصل !

به طور مثال، توجه به بخش اداری اولویت جدی این نهاد گشته که خیلی هم مبتنی بر شایستگی و توانمندی نیست و شوربختانه افرادی در همین جایگاه ها نیز به دلایلی فرعی از صحنه خارج می شوند . کمبود معلم در مقطع ابتدایی راه را برای شیفت های سنگین باز کرده که فقط کارها بر منوال قانونی ادامه پیدا کند ، حتی اگر ارتقاء آموزشی در آن بسیار پایین باشد، اگر چه باید از کنار این مساله بگذریم که حق الزحمه ی همان ساعات نیز آن قدر دیر پرداخت می شود که دیگر همین وضعیت نامیمون را هم نمی توان ایجاد کرد. در این میان وقتی به یاد می آوریم که استخدامی های دولت نهم چگونه بود و چطور افرادی با نمرات حداقلی به این مجموعه پاگذاشتند و حتی عده ای از نیروهای خدماتی وارد این عرصه شدند ، تازه می فهمیم که آموزش و پرورش چه قدر بی کس است ، که چه قدر آموزش در اولویت نیست! و باز وقتی به یاد می آوریم که تمام تلاش ها برای تصاحب منصب های اداری است و بسیار کسانی برای اخذ چنین موقعیت هایی ، چه کارهایی که نمی کنند، دلمان به حال این نهاد می سوزد!

در این بین فقط آن هایی می مانند که درد آموزش دارند که دغدغه ی تعالی اندیشه دارند و با تمام قوا معلمی می کنند ولی حیف که آن ها را باز دغدغه هایی دیگر ، درگیر کرده و اسیر این ایده نموده که با یک گل بهار نمی شود!!! چه کسی پاسخگوست برای دانش آموزی که بعد از چند سال نمی تواند حتی اسمش را بنویسد ، برای دانش آموز روستایی که نمی تواند ادامه تحصیل دهد ، برای دخترکانی که به راهنمایی نیامده باید زندگی تشکیل دهند؟ برای دانش آموزانی که ذوق اول مهر ندارند؟ برای خانواده هایی که اسیر طعمه ی فلان آموزشگاه کنکور می گردند ؟ و برای همه ی آن هایی که آموزش هیچ گرهی از آن ها باز نمی کند.

نویسنده: عبدالجلیل کریم پور

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی فانوس، تاریخ انتشار: 25مهر1396 ، کدخبر: 5501: www.fanoosedu.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین