پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۸۶۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش بر این است تا معلمان متناسب با دوره ابتدایی تامین شوند و راهکارهای موقت جبران کمبود معلم، نبايد دانش آموز را قرباني كند.

شعار سال: رضوان حکیم زاده اظهاركرد: بحران نیروی انسانی موضوع جدیدی نیست بلکه پس از اجرای شتابزده 3-3-6 شدت گرفته، به ویژه اینکه به دلیل کم شدن یک سال تحصیلی از دوره متوسطه دوم و شش پایه شدن دوره ابتدایی، تعدادی از معلمان متوسطه به مقطع ابتدایی وارد شدند.

وی با بیان اینکه تخصص وانگیزه نکته بسیار مهمی برای فعالیت معلمان است، افزود: زمانی که معلمان دوره متوسطه احساس کنند که مجبور به تدریس در دوره ابتدایی هستند، ممکن است فضای عاطفی لازم آنگونه که باید شکل نگیرد.

حكيم زاده ادامه داد: طبق آخرین گزارش‌ها با توجه به تفویض اختیار به استان‌ها، با تخصیص اعتبارات لازم، ادارات کل آموزش و پرورش می‌توانند کمبود نیروهای خود را از طریق حق التدریس و خرید خدمات جبران کنند.

وی تصریح کرد: اقدام دیگرآن است که افرادی که جذب می‌شوند آموزش‌های لازم را از طریق گذراندن دوره‌های کارورزی فرا بگیرند که در این رابطه در جلسه مشترکی با دانشگاه فرهنگیان نقطه نظرات خود را درباره آموزش‌های لازم برای این گروه از معلمان اعلام کرده ایم و امید است با اعمال این راهکارها، نیروهایی که وارد دوره ابتدایی می شوند از انگیزه و تخصص لازم برخوردار باشند.

معاون آموزش ابتدايي وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: تعداد نیروهایی که در پنج سال آینده در دوره ابتدایی بازنشسته شده و نیروهایی که از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند و فاصله بین افراد احتمالی مورد نیاز مشخص شده است تا با هم اندیشی بیشتر و برنامه ریزی صحیح و به موقع هر سال و در آستانه مهرماه شاهد کمبود نیرو و اقدامات ضربتی برای تامین نیرو با هر کیفیتی به ویژه برای سال های اول آموزش نباشیم.

حکیم زاده با بیان اینکه مجموع نیروی انسانی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی 96-95، 358 هزار و 125 نفر بوده که از این تعداد 265 هزار و 57 نفر معلم هستند، گفت: از این تعداد 179 هزار و 78 نفر زن و 85 هزار و 969 نفر مرد هستند و تعداد 44 هزار و 11 نفر در دوره ابتدایی از خانم ها نیروی مدیریتی و 37 هزار و 334 نفر از آقایان نیروی مدیریتی بوده اند.

وی با یادآوری این نکته که آمار تعداد نیروی انسانی دوره ابتدایی در سال تحصیلی 97-96 نیز بزودی اعلام می‌شود، اظهاركرد: در مجموع از حدود 13 میلیون دانش آموز، 59 درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی، 24 درصد در دوره متوسطه اول و 17 درصد در متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت آموزش و پرورش، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کد مطلب:wUFJTH9W ، www. medu.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
همین معلمام حقشوقونو با تاخیر میگیرن و سر بازنشستگی کلی اذیتشون می کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین