پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۰۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر نظارت بیشتر بر مدارس ایرانی خارج از کشور، گفت: نیاز است برای مجوزدار شدن یا پلمپ مدارس بدون مجوز در خارج از کشور اقدامات لازم صورت گیرد.

شعار سال: فریده اولادقباد با اشاره به سفر و بازدیدی از مدارس خارج کشور به نمایندگی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدارس خارج از کشور را احکام معلمان و نیروهای کادر مدارس دانست و گفت: نیاز است در صدور احکام برای این نیروها تجدید نظر شود تا ایرانیان اعزامی و مقیم در کشورهای مختلف دچار مشکل نشوند و این احکام جدید باید هر چه سریعتر صادر شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نظارت جدی بر مدارس ایرانی خارج از کشور، افزود: در حال حاضر برخی مدارس ایرانی خارج از کشور بدون مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش فعال هستند که نیاز است برای مجوزدار شدن یا پلمپ این مدارس از طریق اقدام قانونی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سفارتخانه‌های ایران اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: برخی از نیروهای فعال در مدارس خارج از کشور نیروهای اعزامی هستند و برخی دیگر نیز ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی هستند؛ دسته دوم افرادی هستند که رسمی نیستند و نظارت بر این افراد و عملکرد آن‌ها ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین برخی مدارس ایرانی خارج از کشور نیازمند تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی هستند که نیاز است امکانات آموزشی در این مدارس تجهیز شود.

وی با یادآوری اینکه برخی همکاران و فرهنگیان اعزامی برای تدریس در مدارس خارج از کشور نیز مطالباتی دارند که باید به این مطالبات رسیدگی شود، گفت: حق مسکن به برخی همکاران فعال در خارج از کشور اعطا نشده و آن‌ها مجبور به رفتن به سفارتخانه شده و تقاضای مساعده برای اجاره مسکن کرده‌اند؛ انتظار این است که وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت امور خارجه شرایط را برای فعالیت کارکنان مدارس خارج از کشور آماده کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همچنین در اعزام معلمان به کشورهای خارجی باید نظارت و دقت بیشتری باشد تا در این مسیر رانت و فساد ایجاد نشود؛ در حال حاضر سازوکار مشخص و ملموسی برای اعزام معلمان به کشورهای خارجی وجود ندارد و شفافیت لازم در این خصوص دیده نمی‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 26 آذر 96، کد مطلب: -، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
اگه میتونستیم حالت مستشار بفرستیم و بورسشون کنیم تا معلمامونو تموزش بدن خیلی خوب میشد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین