پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۱۴۵۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
رییس کارگروه ماده ۲۳۶برای مدارس خارج از کشور کمیسیون آموزش از جلسات این کارگروه برای رسیدگی به مشکلات مدارس مذکور خبر داد.

شعار سال: فریده اولادقباد با بیان اینکه کارگروه ماده 236 برای مدارس خارج از کشور در کمیسیون آموزش مجلس تشکیل شده است، گفت: بعد از تشکیل این کمیته نخستین نشست اعضا با حضور کریمی، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل برگزار و مشکلات پیگیری شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در بازدیدی از مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در جریان نحوه برگزاری مصاحبه برای آزمون معمان خارج از کشور قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: روز دوشنبه و سه شنبه نیز جلساتی را با حضور تعدادی از کارمندان امور بین الملل و مدرسان خارج از کشور برگزار کردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تاخیرهای متوالی در پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان خارج از کشور، موضوع چگونگی پرداخت و مزایا و فوق العاده اشتغال فرهنگیان اعزامی در مقایسه با سایر نهادهای دولتی، شیوه انتخاب فرهنگیان و نحوه گزینش آنان برای مدارس خارج از کشور و نحوه انتصابات در مراکز مدارس خارج از کشور و سرپرستی‌های معاونان مربوطه از محورهایی است که ما آن ها را پیگیری می کنیم.

اولادقباد یادآور شد: مدارس خارج از کشور شامل شش منطقه سرپرستی و سه حوزه تک کشوری است که حوزه‌های سرپرستی همانند ادارات در مناطق آموزش و پرورش بوده و برابر مصوبه هیات وزیران مورد تصویب قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه‌های سرپرستی شامل سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی در امارات متحده عربی، مدارس ایران در شبه قاره هند، مدارس ایران در سوریه، لبنان و اردن که مستقر در سوریه است، مدارس ایران در کویت و همچنین قطر و بحرین در ترکیه و کشورهای مشترک المنافع در قفقاز که مستقر در ترکیه است، می‌شود.

وی افزود: حوزه‌های تک کشوری نیز شامل سه بخش خاورمیانه و آفریقا، اروپا، آمریکا و کانادا و حوزه آسیای جنوب شرقی است که در حال حاضر ایران در 60 کشور دارای 111 مدرسه است که خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان مشتمل بر فرزندان کارگزاران، ماموران نظام، ایرانیان مقیم و سایر اتباع علاقمند به تحصیل در مدارس ایرانی را ارائه می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کارگروه به جد پیگیر مشکلات مدارس خارج از کشور است و در نهایت با جمع بندی و پیگیری‌ها در قالب گزارشی به کمیسیون و سپس صحن علنی مجلس ارائه خواهیم کرد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 11 مرداد 97، کد مطلب: 396757، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
الان شما اون 100 تا مدرسه ای که تو کهکلویه و بویر احمد مدرسه ندارن رو بررسی کردین؟ اسیاب نوبت به نوبت:)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین