پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۸۷۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج مرحله آزمون معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور دهم خرداد ماه اعلام میشود، گفت: در مرحله مصاحبه، سفرای بازنشسته حضور خواهند داشت‌.

شعارسال: غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون اعزام معلمان به مدارس ایرانی خارج از کشور، اظهار کرد: ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر در این آزمون شرکت کردند و دهم خردادماه امسال نتایج آن مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه هزار نفر در این مرحله انتخاب می‌شوند، گفت: در مرحله مصاحبه از پذیرفته‌شدگان، مصاحبه‌های تخصصی گسترده‌ای گرفته می‌شود تا توانمندی‌های تدریس و خصوصیات رفتاری و شخصیتی آنها و همچنین توانمندی‌های دیپلماتیک کار در خارج از کشور بررسی شود.

کریمی توضیح داد: فردی که می‌خواهد در خارج از کشور حضور داشته باشد باید تسلط به زبان خارجی داشته باشد که این یکی از اولویت‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر فردی که می‌خواهد در خارج از کشور فعالیت کند باید کار در محیط بین المللی را بفهمد و بتواند در آن موثر واقع شود؛ در واقع کسانی که در خارج از کشور حضور پیدا می‌کنند صرفا کار آموزشی انجام نمی‌دهند بلکه به عنوان یک کارگزار دیپلماسی فرهنگی در خارج از کشور حضور دارند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: انتظار داریم افرادی که نهایتا انتخاب شده و به خارج از کشور اعزام می‌شوند بتوانند تعامل با مدارس اطراف خود و نظام آموزشی کشوری که در آنجا حضور دارند، داشته باشند و آخرین تجربیات آموزشی را رصد کنند و با توجه به تجربیات گسترده ای که در داخل کشور کسب کردند، فعالیت کنند؛ ضمن اینکه تجربیات مفیدی که در شهر محل کارشان به دست آوردند را به درون وزارت آموزش و پرورش منتقل کنند.

وی تصریح کرد: یک کار کرد خیلی ویژه برای این افراد در نظر گرفتیم که بتوانند سطح تعاملات آموزشی وزارت آموزش و پرورش با محیط بین‌الملل را افزایش دهند لذا باید در انتخاب نیروها نهایت دقت را به خرج دهیم.

کریمی ادامه داد: بر این اساس از شخصیت‌های برجسته در مصاحبه‌ها استفاده می‌شود که به عنوان مثال سفرای بازنشسته را هماهنگ می‌کنیم که در مصاحبه‌ها حضور داشته باشند تا افراد دارای صلاحیت‌ شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه سالانه بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ نفر اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور داریم، گفت: نیازها را احصا می‌کنیم و اعزام بر اساس نیاز در مدارس خارج از کشور است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور افزود: در بخش مصاحبه، از بین پذیرفته‌شدگان آزمون بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر پذیرش می‌شوند.

وی اضافه کرد: از سال‌های گذشته ۱۲۰ نفر پذیرفته‌شده باقی ماندند که ترکیبشان بیشتر مدیران و عوامل اجرایی است و ما بیشتر به معلم نیاز داریم لذا بخشی از این افراد و بخشی از بین پذیرفته‌شدگان آزمون اعزامی جدید، امسال به مدارس ایرانی خارج از کشور اعزام می‌شوند و مابقی در سال‌های بعد اعزام می‌شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1397، کد خبر: 13970228000142، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
امیدوارم اونطور که باید و شاید به مدارس خارج از کشور رسیده بشه که بچه ها احساس کمبود نکنن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
اینکه از تجربه سفرا برای انتخاب افراد استفاده میشه ملاک و معیار خیلی خوبیه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
چقدر خوبه که این اتفاق میفته واقعا..گام مثبتی در زمینه فرهنگ این مملکته
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
باید زود تر از اینها به تبلیغات فرهنگی برون کشوری اقدام می کردیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین