پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۴۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس از آغاز فصل مدارس با ۲۶۰ کلاس بدون معلم در حوزه انتخابیه خود خبر داد.

شعار سال: سهراب گیلانی در نشست علنی دوشنبه، 29 آبان ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تأکید دولت برای رفع سریع کمبودهای دیار زلزله‌زده کرمانشاه گفت: از مردم، دولت و نیروهای مسلح عراق در تأمین امنیت و مهمان‌نوازی به زائرین اربعین حسینی و همچنین از موکب‌داران، استانداری خوزستان و وزارت کشور برای تأمین امنیت و مهمان‌نوازی از این زائران قدردانی می‌کنم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چهره واقعی آمریکا در جهان به عنوان کشوری بدعهد و بدسیرت در حوزه سیاسی و حمایت از داعش برای حفظ موقعیت برتر مشخص است. این کشور به هر رفتار غیرانسانی متوسل شده به طور مثال آمریکا در جنگ‌افروزی‌ها و کودک‌کشی اسرائیل، جنایت عربستان در یمن، جنایت داعش در کشورهای اسلامی و جنایت‌های حکام بحرین مشارکت دارد و حمایت همه جانبه می‌کند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی آمریکا در اجرای برجام اظهار داشت: برجام معاهده چندجانبه‌ای است که آمریکا ملزم به انجام تمام تعهداتش است و بی‌شک خواسته ملت ایران از مسئولان این است که هیچ تعهد دیگری پذیرفته نشود.

وی بیان داشت: عربستان مسیر سیاسی تاریکی را انتخاب کرده که در تنگنای این راه به زودی گرفتار خواهد شد و آوار بر سر او فرو می ریزد. ما دست‌های آمریکا را در راهبری عربستان به وضوح می‌بینیم و عربستان تجربه حمایت آمریکا از داعش، تجربه حمایت آمریکا از صدام و اعدام صدام را دیده است، عربستان تجربه حمایت آمریکا از قذافی را دیده است و مطمئن باشد به زودی تجربه تلخ، سنگین و جبران ناپذیری را از همپیمانی با آمریکا خواهد داشت.

گیلانی خطاب به وزیر امور خارجه کشور گفت: پیشنهاد می‌کنم برای فائق آمدن بر مشکلات در منطقه، تعامل وحدت‌بخش و برد- برد بین دولت‌های منطقه انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروز بزرگترین خدمت و عبادت در ایران ، اهتمام و تلاش پرسرعت قوای سه‌گانه و به خصوص دولت از بخش‌های خصوصی برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است. برای برون‌رفت از تنگنای غم‌انگیز اقتصادی عمل به اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید و اشتغال می‌تواند اثرگذار باشد.

گیلانی با تأکید بر هماهنگی بخش آموزش، صنعت، کشاورزی، انرژی و گردشگری گفت: این هماهنگی‌ها با پشتوانه مالی بانک‌ها محقق و همچنین بهره مندی چند برابری از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی با جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در داخل انجام می‌شود و امیدواریم دولت در بودجه سال 97 چنین رویکردی را پیاده کند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم قهرمان خوزستان در مسیر پیشرفت از قوای سه‌گانه و به خصوص سپاه پاسداران تشکر دارد اما در بخش هایی در رنج به سر می‌برند اما پسندیده نیست که برخی روستاها در کنار رودخانه کارون ، دز، کرخه زیست کنند اما آب شرب نداشته باشند و کشاورزان اجازه بهره برداری از آب رودخانه‌ها را نداشته باشند.

وی ادامه داد: پسندیده نیست که قیمت اب هفت برابر یا دو قیمتی از کشاورزان به عنوان دولت جمهوری اسلامی گرفته شود، پسندیده نیست آبزی پرورانی بعد از30 سال تولید و اشتغال صد هزار نفری تهدید به قلع و قمع شوند. پسندیده نیست فاضلاب شهرها، روستاها، کارخانجات و کشاورزی PC آب را بالای سه هزار ببرند و حق آلایندگی به بعضی از موارد پرداخت نشود.

گیلانی گفت: پسندیده نیست در گرمای 57 درجه قیمت قبوض برق چند برابر شود و پسندیده نیست خوزستان با چنج رودخانه شاهد خشک شدن تالاب‌هایش باشد و ریزگردها در خوزستان هر سال بیشتر شود و آمار بیکاری در بعضی شهرها به بالای 30 درصد برسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از عملکرد دولت ادامه داد: پسندیده نیست طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری به دلیل سوء مدیریت اب متوقف شود.

وی خطاب به هیأت‌های تحقیق و تفحص مجلس بیان داشت: هیأت‌های تفحص مجلس عملکرد شرکت کشت و صنعت کارون را در زمینه تحول بر هفت طرح نیشکر خوزستان را مورد ارزیابی قرار دهند.

گیلانی با اشاره به اخراج تعدادی از کارکنان شرکت‌ها از کمبود هزار نفر در حوزه آموزشی خبر داد و گفت: امسال زنگ مدارس در شوشتر با 260 کلاس بدون معلم و کمبود900 نیروی آموزشی زده شد، همچنین متأسفانه آمار مواد مخدر و سلاح از شمارش گذشته است و سرقت در شوشتر 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با بی توجهی دانشگاه علوم پزشکی دزفول چهار شهر گتوند شب‌ها بدون دکتر و تجهیزات پزشکی به سر می‌برند، خطاب به روحانی گفت: رئیس جمهور دستور دهد مصوبات دولت یازدهم در دولت دوازدهم در امور استان خوزستان اجرایی شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون دو جلسه با وزیر نفت برگزار و توافقاتی صورت گرفت اما عملا هیچ کدام عملی نشد و نمی‌دانیم آن را به حساب بدعهدی بگذاریم یا چیز دیگر.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 29 آبان 96، کد مطلب: 357114، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین