پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
با گذشت 37 روز از شروع سال تحصیلی، دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول روستای اندآباد سفلی زنجانرود هنوز به خاطر اختلاف والدینشان با آموزش وپرورش، طعم کلاس و مدرسه را نچشیده اند.

شعارسال: اختلافی که عده ای از والدین می گویند اگر حرفشان به کرسی ننشیند، امکان منازعه شدید بین 2 روستای اندآباد سفلی و علیا وجود خواهد داشت.

حرف اصلی آموزش وپرورش که تاکنون معلمی به مدرسه مقطع متوسطه اول این روستا نفرستاده روی چند محور می چرخد: فاصله سه کیلومتری بین 2 مدرسه، ممکن نبودن تشکیل یک کلاس برای سه پایه تحصیلی متوسطه اول و تبعات احتمالی اختلاط دختر و پسر به خاطر کمبود دانش آموز در یک کلاس.
25 دانش آموز مورد ادعای اهالی روستا و 21 دانش آموزی که 'شهبازی' معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان می گوید تاکنون به خاطر این اختلافات هنوز طعم تحصیل در سال تحصیلی جدید را نچشیده اند.
'به خاطر قطع آب مصرفی ما توسط اهالی اندآباد علیا، اختلافات شدید با آنها داریم' این را رئیس شورای اندآباد سفلی گفته و ادامه می دهد: 'اگر این بچه ها در روستای بالا درس بخوانند با کوچک ترین اختلاف درگیری فیزیکی رخ خواهد داد'.
شهبازی اما در پاسخ به گفته های اولیای معترض می گوید: 'وقتی که سرویس مدرسه در اختیار آنها قرار می دهیم و مدرسه همجوار کیفیت بالاتری دارد، شبانه روزی است و همه دانش آموزان در پایه تحصیلی خود با تفکیک سنی و جنسیتی تحصیل می کنند، چه نیازی هست با شرایط خیلی خاص و با کیفیت پایین آموزشی به همه 21 نفر در یک کلاس درس داده شود؟'
محرمعلی بیات پدر یکی از دانش آموزان می گوید: آموزش وپرورش به خاطر هزینه ها به این روستا معلم نمی دهد، آیا وجود 250 خانوار و یک مدرسه در خود روستا ارزش برپایی کلاس در این مقطع را ندارد؟.
'خودم برای حل مشکل این روستا در محل حضور پیدا کردم، اما دلیل کافی برای تشکیل کلاس در این روستا وجود ندارد.' این جملات را معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش می گوید.
وی ادامه می دهد: 'از منظر آسیب های اجتماعی و تحصیلی تشکیل کلاس در اندآباد سفلی به هیچ وجه صلاح نیست و ما با ندادن مجوز برای این مقطع از آسیب دانش آموزان جلوگیری کرده ایم.'
با همه این توصیف ها، اما والدین معترض همراه با فرزندانشان امروز/یکشنبه/ در اعتراض به آنچه که تبعیض میان این روستا و سایر روستاها عنوان می کردند، مقابل آموزش و پرورش تجمع کردند.
اینکه نتیجه این اعتراض چه خواهد شد و قضاوت درباره صحیح یا نادرست بودن آن برعهده مسئولان و مخاطبان، اما آنچه که این میان قربانی این اختلافات می شود، دانش آموزان روستای اندآباد سفلی هستند و به نظر می رسد هرچه سریعتر باید با تدبیر به موقع آموزش و پرورش، والدین معترض و متولیان امر مانع از آسیب بیشتر این کودکان معصوم شد.
روستاهای انداباد سفلی و علیا در فاصله سه کیلومتری هم از توابع شهرستان زنجان بخش زنجانرود هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 7 آبان 96، کد خبر82712163: ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین