پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۳۲۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
مدیرکل پیش‌ دبستانی آموزش و پرورش با بیان اینکه «نظام جامع شایستگی حرفه‌ای مربیان پیش‌دبستانی» در سه سطح طراحی شده است، گفت: خانواده‌ها هنگام ثبت‌نام در پیش‌دبستانی اطمینان حاصل کنند که این مرکز مجوز آموزش و پرورش را داراست.

شعارسال: رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص «وضعیت فعالیت مربیان پیش‌دبستانی» اظهار داشت: این موضوع مربوط به سازمان مدارس غیردولتی است البته ما «نظام جامع شایستگی حرفه‌ای مربیان پیش‌دبستانی» را به کمک دانشگاه فرهنگیان نوشته‌ایم و در سه سطح طراحی شده است.

وی ادامه داد: سطح سه را به عنوان حداقل شرط ورود به پیش‌دبستانی اعلام کرده‌ایم؛ سطح دو، سطح بالاتری نسبت به سطح سه بوده و در سطح یک، فرد متخصص پیش‌دبستانی محسوب می‌شود.

فضلی یادآور شد: در صدد بودیم کارت طلایی مربی پیش‌دبستان را از سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان کارتی بین‌المللی دریافت کنیم، اما در این مسیر شرایط وزارتخانه تغییر کرد و در حال حاضر مجددا‌ً از شورای معاونان، فرصت خواستیم تا در آنجا این موضوع را مطرح کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص «معیارهای انتخاب مراکز مطلوب پیش‌دبستانی از سوی خانواده‌ها»،‌ گفت: ارتباطی بین پیش‌دبستانی با دبستان وجود دارد؛ دوره پیش‌دبستانی دوره رسمی است، اما به دلایل شرایطی که در کشور داریم، برای خانواده‌ها دوره پیش‌دبستانی اجباری نشده است، اما برای دولت و حاکمیت این الزام و اجبار وجود دارد.

وی متذکر شد: نمی‌شود دوره رسمی را به دوره رسمی بعدی بدون ارتباط دانسته و این دوره منفک باشد. از خانواده‌ها می‌خواهم برای ثبت‌نام نوآموزان خود دقت کنند و در هر مرکزی که دوست داشتند، ثبت‌نام کنند، اما این پرسش را از مؤسس مرکز مورد نظر خود بپرسند که آیا آن مرکز مجوز آموزش و پرروش را دارد؟

فضلی بیان داشت: هر مرکز پیش‌دبستانی در هر فضایی اگر مجوز وزارت آموزش و پرورش را دارد، ارتباط با دوره رسمی دبستان را نیز دارد و مورد تأیید این وزارتخانه است و خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که اهدافی که نظام تعلیم و تربیت به دنبال آن است، در این مراکز پیگیری می‌شود و بر آن نظارت داریم.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص «روند رسیدگی و پیگیری شکایت مردم از مراکز پیش‌دبستانی»، گفت: دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش، دفتری است که به همه شکایات مربوط به آموزش و پرورش پاسخ می‌دهد و در این خصوص نیز پاسخگو هستند؛ ضمن اینکه دفتر آموزش پیش‌دبستانی نیز از طریق ایمیلی که در پورتال وزارتخانه موجود است، به شکایات رسیدگی می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1396، کدخبر: 13951222000196: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین