پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۲۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه موسسان مراکز پیش دبستانی و آن دسته از مهدهای کودک که پیش دبستانی دارند باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند گفت: ناچاریم مهلتی تعیین کنیم که در صورت کوتاهی تعمدی، خاطیان به مراجع ذیصلاح معرفی و جلوی فعالیت مراکز آنها گرفته شود.

شعارسال: مرضیه گرد با بیان اینکه در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی، تبیین محتوا و نظارت بر مهدکودک‌ها به عهده آموزش و پرورش است، اظهار کرد: صدور مجوز و اجرا بر عهده سازمان بهزیستی است که البته آیین‌نامه آن نیز باید با مشارکت هر دو دستگاه آموزش و پرورش و بهزیستی تدوین شود.

وی افزود: مراکز پیش دبستانی نیز باید منحصرا مجوز خود را از آموزش و پرورش دریافت کنند و هیچ دستگاه، ارگان و نهادی حق ندارد پیش دبستانی غیردولتی بدون مجوز آموزش و پرورش دایر کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر چه به لحاظ اجرا مانعی ایجاد نخواهیم کرد، گفت: اما به دلیل اینکه باید ویژگی مربیان مراکز پیش دبستانی، شرایط مدرسه و محتوا حتما مورد تایید آموزش و پرورش باشد، لازم است همانند مدارس غیردولتی هر مرکزی که بخواهد توسط هر دستگاه یا ارگان و نهادی دایر شود باید از آموزش و پرورش مجوز دریافت کند.

گرد ادامه داد: سازمان مدارس غیردولتی مسئول صدور مجوز است و محتوا و برنامه‌های آموزشی از طریق سازمان پژوهش و معاونت ابتدایی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی ارگان‌های فرهنگی، سازمان‌ها و شهرداری‌ها مراکز پیش دبستانی دارند، گفت: این نهادها نیز موظف هستند برای اخذ مجوز به آموزش و پرورش مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی پیرامون سرانجام معرفی سامانه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای صدور مجوز پیش دبستانی‌ها و آن دسته از مهدهایی که پیش دبستانی دارند، خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار موسس ثبت نام کردند و برخی نقص مدرک داشتند، متاسفانه بهزیستی مانع برخی موسسان شد در حالی که ما مکلف به ساماندهی این مراکزیم.

گرد ادامه داد: با توجه به همکاری که با بهزیستی داشتیم تعدادی موسسان مراجعه کردند و تبادل اطلاعات انجام شد. خوشبختانه بخشی از مجوزها صادر شده اما هنوز تعدادی از این افراد و اشخاصی که در سازمان‌ها و ارگان‌ها مرکز پیش دبستانی دارند تا کنون مراجعه مستقیم به آموزش و پرورش استان ها نداشتند و این باعث می‌شود مجدد تجدیدنظر و تاریخی را اعلام کنیم تا موسسان مراجعه کنند.

وی افزود: اگر عمدا در این خصوص کوتاهی شود ناچاریم طبق قانون این افراد را به مراجع ذیصلاح معرفی و جلوی فعالیت مراکز را بگیریم. قابل تحمل نیست که افرادی بخواهند با استفاده از عناوین مختلف در حوزه تربیتی که پیش دبستانی از جمله حساس ترین آنهاست، بر اساس سلایق شخصی رفتار کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما مانعی برای بخش خصوصی نیستیم ولی قطعا باید آموزش یکپارچه و در یک راستا برای تربیت نیروی انسانی از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی داشته باشیم و صلاحیت مربیان و مدرسان را تایید کنیم، درباره زمان اعلام ضرب‌الاجل برای اخذ مجوز از سوی موسسان، گفت: به محض تشکیل شورای نظارت مرکزی این بازه زمانی را اعلام می‌کنیم، البته شاید پیش از تشکیل شورا امکان سنجی کنیم و در نهایت تا 15 دی این مهلت را برای موسسان تعیین و اعلام می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 5دی1395، کدخبر: 171427: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین