پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
استاندار آذربایجان شرقی گفت: رعایت استاندارد در پارک‌ها و مهدهای کودک‌ استان آذربایجان شرقی ضروری است.

شعار سال: اسماعیل جبار زاده عصر چهارشنبه در جلسه شورای استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی دولتی و بخش خصوصی به صورت مرتب انجام شود اظهار کرد: نظارت بر کالیبراسیون این تجهیزات عهده وزارت بهداشت است.

وی افزود: ورود اداره کل استاندارد به بیمارستان‌ها درست نیست چراکه بررسی این تجهیزات از وظایف ذاتی وزارت بهداشت و درمان است. دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به کنترل، بازدید و بازبینی و رسیدگی‌های دوره‌ای در مراکز بهداشتی و درمانی اقدام کرده و در جلسات گزارش دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کالیبره کردن دستگاه‌های درمانی در حیطه اختیارات استاندار و استانداری نیست و باید دانشگاه علوم پزشکی برای رعایت حقوق مردم نسبت به انجام بازرسی‌های دوره‌ای و نظارت بر صحت عملکرد و کالیبراسیون به صورت جدی ورود پیدا کند گفت: پس از بررسی‌ها اگر مشخص شود قصوری در این حوزه رخ داده است در حوزه ساخت و ساز و درمان مردم نباید هیچ اغماضی وجود داشته باشد.

وی در ادامه، ضرورت رعایت استاندارد در پارک‌ها و مهد کودک‌های استان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه هر محل بازی و تحصیل کودکان ما که فاقد استاندارد اجباری باشند اجازه فعالیت ندارد تصریح کرد: سلامت فرزندان ما بیش از هر چیزی در اولویت است.

جبارزاده با اشاره به اینکه استاندارد اجباری باید بهزیستی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در اماکن تحت نظر خود رعایت کند ابراز داشت: هر مجموعه پارک بازی و مهد کودک و... که استاندارد اجباری را رعایت نکرده باشد پس از اخطار اگر اصلاح نکرد با دستور قضایی باید پلمپ شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه هر شهردار زمین بازی غیر استاندارد بسازد، همان ساعت حکم صادره آن شهردار را در استان لغو می‌کنیم چراکه امنیت و سلامت فرزندان این استان مهم‌تر از هر اقدام دیگری است.

استاندار آذربایجان شرقی بر تدوین استاندارد کالاهای بومی استان که تاکنون استاندارد مدونی برای ارزیابی ندارند تاکید کرد و گفت: نباید ته مانده بودجه‌های پژوهشی را به تدوین استاندارد اختصاص دهیم بلکه از منابع دولتی، اتحادیه‌ها، اصناف و بخش خصوصی برای این موضوع بودجه اختصاص می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اداره کل استاندارد لیست محصولات بومی که استاندارد مدونی ندارند را معرفی کنند تا در آینده بودجه مشخصی برای تدوین این استانداردها مشخص شده و موانع صادراتی محصولات این استان برداشته شود.

جبار زاده «آب و انرژی» را مشکل سال‌های آینده ایران خواند و افزود: همه واحدهای تولیدی و اداری یک نفر را به عنوان «مدیر کنترل آب و انرژی» انتخاب کرده و در مجموعه آب منطقه‌ای مستقر در قرا ملک آموزش‌های لازم را ببینند.

وی ادامه داد: این مسئله گام موثری در صرفه جویی و کنترل مصرف است تا مصرف درست، به اندازه و بهره ورانه آب و انرژی را در ادارات و کارخانجاتعملیاتی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه استاندارد نشانه کیفیت و اعتماد مردم به کالاها است خاطر نشان کرد: با استانداردهای تقلبی باید برخورد شود تا اعتماد مردم صلب نشود.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی استفاده از استاندارد در تولید کنندگان و مصرف کنندگان ابراز داشت: نمی‌توان منتظر ارائه استاندارد از تهران باشیم و باید در برخی محصولات بومی و موضوعات بدون استاندارد مدون، استاندارد طراحی و تدوین کنیم

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396، کد مطلب: 1474496:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین