پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قوین از سطح بندی و رتبه بندی مجدد مهدهای کودک استان در سال جاری خبر داد.

شعار سال: بهاره رحمانی از سطح‌بندی و رتبه‌بندی مجدد مهدهای کودک استان قزوین در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این اقدام هر ساله به منظور اعمال نظارت‌های جدی در راستای ارتقا کیفیت خدمات در مهدهای کودک استان انجام می‌شود.

وی افزود: کودکان به عنوان سرمایه‌های انسانی کشور نیازمند توجه به رشد جسمانی و روانی از سوی خانواده‌ها و مراکزی که مراقبت کودکان را بر عهده دارند، هستند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزویندر ادامه بر اهمیت آموزش در سال‌های اولیه کودکی و تأثیر آن بر سلامت روانی و تسهیل رشد اجتماعیشناختی و عاطفی کودکان تأکید کرد.

رحمانی با بیان ضرورت پیاده‌سازی یک سیستم ارزیابی و پایش مستند در مهدهای کودک عنوان کرد: ارتقای کیفیت مهدهای کودک، تقویت نظارت دولتی، تشخیص نیازها، کمک به خود ارزیابی مؤسسان مهدهای کودک و تحقق خودکنترلی، دیدار از محیط و گرفتن بازخورد اصلاحی، ارائه اطمینان خدمت‌گیرندگان و استانداردسازی الگوی ارائه خدمات و حرکت در راستای استانداردهای بین‌المللی بر اساس الگوی ایرانی اسلامی از جمله منافع پیاده‌سازی سیستم ارزیابی در مهدهای کودک است.

این مسؤول در خصوص پایش و ارزیابی عملکرد مهدهای کودک استان قزوین تشریح کرد: پایش و ارزیابی در تمام ابعاد رشد کودکان، آموزش‌دهندگان، محتوای آموزشی، وسایل کمک آموزشی، فضای فیزیکی، تجهیزات، موارد ایمنی و بهداشتی و غیره صورت می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین هدف از سطح‌بندی و رتبه‌بندی مهدهای کودک استان را انطباق برنامه‌های مهدهای کودک با شئونات و اخلاق اسلامی ایرانی، رعایت کامل حقوق کودکان از ابعاد محتلف در مهدهای کودک از جمله شرایط فیزیکی و تجهیزات، بهداشتی، ایمنی و تغذیه شایستگی نیروی انسانی و کیفیت محتوا و روش‌های آموزشی دانست.

رحمانی گفت: این اقدامات در تعیین میزان شهریه متناسب با نتیجه ارزیابی مهدهای کودک، کمک به تجهیز مهدها، تشویق مهدهای کودک استاندارد و تعیین شاخص‌های مناسب به منظور اختصاص تسهیلات پیش‌بینی شده از سوی سازمان به مهدها و در نهایت رتبه‌بندی و سطح‌بندی مهدهای کودک و بالا بردن اعتماد خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 114 مهدکودک در سطح استان قزوین تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی فعال بوده که از این تعداد 44 مهد شهری، 11 مهدکودک روستایی یک آدینه مهد و 18 مهدکودک در حاشیه شهر برای حدود 6 هزار کودک در استان خدمات ارائه می‌کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان قزوین، تاریخ انتشار 22 خرداد 96، کد مطلب: 13960322000191:www.qazvin.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین