وی با اشاره به اینکه در آینده اگر زندگی ماشینی و فقر حرکتی ادامه یابد با سونامی فقرحرکتی مواجه خواهیم بود، افزود: امروز در مدارس دوزبانه و مهدکودکها برای اینکه نوآموزان با محیط آن مأنوس شوند حتماً باید بازیهای حرکتی و ورزشی جزء برنامههای آموزشی باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: عزت و اعتماد بهنفس، مهارت اجتماعی و سازگاری از مهمترین عوامل موثر ارتباط اجتماعی دانشآموزان است که در بازی و حرکت به دست میآید.
وی یادآور شد: در حوزه پیش ابتدایی و مقطع اول ابتدایی میتوانیم سواد حرکتی را رشد دهیم و اگر کودک، الفبای حرکت را تجربه نکند بعداً در یک حرکت ساده ناتوان خواهد شد.
حمیدی افزود: بازی و مشارکت بیشتر باعث مهارتهای حرکتی بهتر در دانشآموزان میشود، اگر در سن پیشدبستانی، نوآموز الفبای حرکتی را فرا گیرد بعداً در دویدن و ترکیبی از آنها میتواند استواری لازم را کسب کند.
با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30 آذر 1395، کد مطلب: 3855362، www.mehrnews.com