پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۲۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید از مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و فرهنگیان استفاده کنیم، گفت: سخن دانش‌آموز بر دانش‌آموز دیگر، گیراتر و ارزشمندتر است.

شعارسال: مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش  در آیین افتتاحیه طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به اهمیت آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی از مقوله‌هایی است که در چارچوب دسته‌بندی‌ها، در مقوله مصالح اجتماعی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای پاسخگویی به آسیب‌های اجتماعی باید راه متناسب با آن را پیدا کنیم.

حمیدی افزود: وقتی آسیب‌های اجتماعی شکل می‌گیرد، هنگامی که با قواعد اجتماعی با ‌آن روبه‌رو می‌شویم راحت‌تر می‌توانیم با آن برخورد کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: مشارکت‌های اجتماعی دانش‌آموزان به عنوان کسانی که باید به آنها اعتماد کرد و دست کمک به طرف آنها دراز کرد، حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: امروز اگر به جوانان خود اعتماد کنیم آنها کار خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند؛ برای نمونه در پیروزی انقلاب اسلامی اگر جریان اجتماعی شکل نگرفته بود با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم.

حمیدی با بیان اینکه رهبری امام خمینی(ره) و جریان اجتماعی گره خورده و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس آموختیم که اگر به ملت اعتماد کنیم و آنها به صحنه بیایند اگر همه دنیا نیز مقابل ما جمع شوند باز هم پیروزی از آن ماست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر امروز آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک مقوله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم سازماندهی شده است و اگر فقط سازوکار اداری را به صحنه بیاوریم، نتیجه لازم را نمی‌گیریم.

وی متذکر شد: باید جریان‌سازی ملی کنیم و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی که کار مقابله می‌کنند اگر به مردم تکیه کنند و مردم وارد صحنه شوند بسیار مؤثر است که نمونه آن در دوران دفاع مقدس صورت گرفت.

حمیدی با تأکید بر اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید تلاش کنیم از مشارکت اجتماعی فرهنگیان و دانش‌آموزان باید استفاده کنیم، افزود: باید دانش‌آموز به میدان بیاید، به آن توجه شده و حساس شود و به عنوان یک گفتمان درون اجتماعی حضورش شکل گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سخن دانش‌آموز به دانش‌آموز دیگر گیراتر و ارزشمندتر است، یادآور شد: رمز این کار این است که دانش‌آموز حساس شده، به میدان بیاید و به عنوان یک وظیفه احساس کند که برای نجات دانش‌آموز در معرض آسیب‌های اجتماعی به حرکت در آید.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده کرد، تصریح کرد: باید موضوع آسیب‌های اجتماعی به یک گفتمان اجتماعی تبدیل شود و در کنار سایر مسائل موجود در آموزش و پرورش، دانش‌آموز نیز احساس مسئولیت کند.

حمیدی گفت: این کار یک کار مدیریتی است و باید مدیریت داوطلبی کنیم البته مدیریت نیروی انسانی حرفه‌ای یا داوطلب فرقی نمی‌کند بلکه باید برنامه‌ریزی کنیم که چه تعداد نیروی داوطلب و مشارکت اجتماعی نیاز داریم و در چه مناطقی باید بیشتر اعمال شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: باید افراد شرکت‌کننده در این مشارکت شناسه و پرونده داشته باشد و اینکه چگونه نیروی جذب شده آموزش دیده و ارتقا یابد، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز داریم کتاب آموزش همیاران پیشگیری برای آموزش به دانش‌آموزان شکل گیرد، یادآور شد: مرحله بعدی این است که دانش‌آموز و داوطلب در مشارکت اجتماعی باید چه چیزی را یاد گرفته و آموزش دهد.

حمیدی شکل دیگر مشارکت دانش‌آموزان را حفظ و نگهداری آنها برشمرد و گفت: باید جریانی ایجاد شود تا وقتی دانش‌آموز به میدان می‌آید، احساس بزرگی و شخصیت کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید تمام موارد امر به معروف و نهی از منکر رعایت شود، افزود: باید دانش‌آموزان رفیق دیگر دانش‌آموزان باشد و ارتباط و گفتمان لازم را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: باید دانش‌آموزانی در این خصوص انتخاب شوند که از مهارت اجتماعی لازم برخوردار بوده و دارای محبوبیت و سازگاری مطلوبی باشد و نیاز به کار تیمی و اجتماعی در این خصوص لازم است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24مهر1395، کدخبر: 13950724000894: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین