پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
وزیر آموزش و پرورش از درخواست از وزارت اطلاعات و دادستانی برای ورود به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: مدت عضویت اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان منقضی شده است.

شعارسال: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار  در خصوص عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشت 4 نفر از افراد منتسب به این صندوق، اظهار داشت: اگر تخلفی در این خصوص ثابت شود که هنوز ثابت نشده است، برخورد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خط قرمز ما منافع معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان است.

فانی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه «شما قبلاً از عملکرد این صندوق حمایت کرده‌اید»، گفت: بنده همیشه در صحبت‌هایم گفته‌ام که ما از نهادهای نظارتی مانند وزارت اطلاعات و دادستانی خواهش کرده‌ایم در این خصوص کمک کرده و آن را بررسی کنند.

وی تأکید کرد: به هر جمع بندی که در این خصوص برسیم یقیناً عمل خواهیم کرد و خط قرمز ما منافع فرهنگیان در صندوق ذخیره است البته هنوز چیزی ثابت نشده و هر چه هست در حد اظهار نظر افراد است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تغییر اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: مدت عضویت هیأت مدیره و مدیرعامل این صندوق دو سال است که در اسفند سال گذشته که جلسه هیأت امنا برگزار شد، آن دو سال منقضی شده است و به طور طبیعی می توانیم نسبت به ترمیم اعضای هیأت مدیره اقدام کنیم.

فانی در خصوص محتوای کتب درسی و استفاده از لغات فارسی، اظهار داشت: هماهنگی‌هایی با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی داریم و تلاش می‌کنیم کتب درسی که بیش از یک‌هزار عنوان است، به لحاظ ویرایش با اصول ویرایش این فرهنگستان هماهنگ باشد.

وی متذکر شد:‌ این کارها از چند سال گذشته شروع شده و امسال نیز ادامه داشته است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کتبی که امسال فارسی‌نویسی بهتری داشته‌اند، گفت: برای همه کتاب‌ها این موضوع وجود دارد؛ چرا که دستورالعمل لازم را در این خصوص برای همه گروه‌های تألیفی ابلاغ کرده‌ایم و گروه‌های تألیفی نیز در همه رشته‌ها تلاش می‌کنند با این موضوع کار خود را تطبیق دهند.

وی اضافه کرد: این کار زمانبر است و امیدواریم توانسته باشیم در طول 3 سالی که مسئولیت این کار را داشته‌ایم، در این راستا حرکت کرده باشیم.

فانی در خصوص اینکه عده‌ای بر استفاده از لغات جایگزین واژگان خارجی و سختی تلفظ آنها معتقد هستند، افزود: زبان فارسی عامل وحدت همه ایرانیان است و باید تلاش کنیم این زبان را ترویج دهیم؛ در این راستا، امسال برای نخستین‌بار در تاریخ آموزش و پرورش برای مناطق دوزبانه ردیف بودجه‌ای برای توسعه پیش‌دبستانی درنظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در توسعه مراکز پیش‌دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه، اقدامات خوبی صورت گیرد، تأکید کرد: آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند در مناطق دوزبانه نسبت به توسعه مراکز پیش‌دبستانی گام‌های مؤثری بردارد تا دانش‌آموزان با زبان فارسی آشناتر شوند.

فانی در خصوص طرح آموزش‌های زبان‌های خارجی در مدارس خاطرنشان کرد: کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی این طرح تشکیل داده‌ایم و از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت متوسطه وزارتخانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون زبان در حال مطالعه در این خصوص هستند که این کمیته در حال کار است و هنوز به جمع‌بندی متقنی نرسیده‌ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10مهر1395، کدخبر: 13950710000201: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین