پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۹۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
در حالی مسئولان سازمان محیط زیست از احتمال تعطیلی زمستانی دو هفته‌ای و حتی یک ماهه مدارس خبر می‌دهند، متولیان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش چندان با این موضوع موافق نیستند.

شعار سال: تعطیلات یک یا دو هفته‌ای و در جدیدترین اظهار نظر رئیس سازمان محیط زیست تعطیلات یک ماهه مدارس در فصل زمستان به دلیل آلودگی هوا یکی از جدیدترین اخباری است که در آستانه سال تحصیلی جدید به گوش می‌رسد.

*ماجرای تعطیلی زمستانی مدارس از کجا ریشه گرفته است؟

علی‌اصغر رجبی؛ مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم محیط زیست چندی قبل از بررسی کارشناسی این سازمان برای تغییر ساعت دستگاه‌ها و ادارات به‌همراه کاهش ایام و ساعت مدارس خبر داده و گفته بود: نتیجه بررسی‌ها به‌زودی به دولت ارائه می‌شود تا هیئت وزیران درباره آن تصمیم‌گیری کند؛ بسته مدیریت تقاضای سفر شامل تغییر ساعات شروع و پایان ساعات کار کارمندان دستگاه‌های مختلف، کاهش ساعت و ایام تعطیلی مدارس و تغییر زمان تعمیرات اساسی واحدهای صنعتی از تابستان به زمستان است.

پس از آن بود که معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست از پیشنهاداتی برای تعطیل یک تا سه هفته‌ای و حتی یک ماهه مدارس خبر داد.

پیشنهاد تعطیلی زمستانی مدارس در شرایطی از سوی سازمان محیط زیست مطرح می‌شود که متولیان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش چندان از آن استقبال نمی‌کنند و براین باورند که نمی‌توان به دلیل آلودگی هوا در یک یا چند استان، مدارس کشور را در 15 شهریور بازگشایی کرد همچنین هنوز کمیته مشترکی در این رابطه ایجاد نشده است تا پیشنهادات مربوط بررسی شود و اگر هم قرار باشد چنین موضوعی عملیاتی شود به مصوبه مجلس نیاز است.

علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در این رابطه می‌گوید: این پیشنهاد در ستاد آلودگی هوا اعلام شده است اما نیاز است تا یک کمیته مشترک تشکیل شود و ما از آن استقبال می‌کنیم. ابهاماتی در رابطه با اینکه در چه تاریخی از پاییز مدارس تعطیل شوند و اینکه آیا آلودگی و وارونگی هوا قابل پیش بینی است که بتوان بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد یا خیر مطرح است. نمی‌توان به صورت شناور مدارس را تعطیل کرد اما از بررسی این ابهامات در یک کمیته مشترک استقبال می‌کنیم.

در همین رابطه علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به پرسش تسنیم درخصوص اعلام تعطیلی دو هفته‌ای و یک ماهه مدارس از سوی محیط زیست و موضع آموزش‌وپرورش شهر تهران در این خصوص می‌گوید: اخبار مربوط به تغییر ساعت یا تعطیلی در فعالیت مدارس باید پس از تعیین و تأیید از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود و تا زمانی که اخبار رسمی در زمینه تغییر در ساعات آموزشی اعلام نشود تمام این مسائل را در حوزه کارشناسی می‌‌دانیم. هنوز اخبار رسمی از طریق وزارتخانه و مسیرهای قانونی به ما اعلام نشده است و این اخبار را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم.

شروع مدارس دو هفته زودتر از موعد مقرر می‌تواند دانش آموزان برخی مناطق کشور را با مشکل مواجه کند و باید بررسی شود که آیا می‌توان مدارس کل کشور را به دلیل آلودگی هوا در تعدادی از استان‌ها زودتر از اول مهر بازگشایی کرد و آیا امکان اجرای تعطیلات دو هفته‌ای در زمستان و بازگشایی زودهنگام مدارس در تعدادی از استان‌ها میسر است؟

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 1 مهر 1395، کد مطلب: 1192508:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین