پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
در بودجه مقابله با گرد و خاک 14 میلیارد تومان برای تجهیز دستگاه‌های هواشناسی در نظر گرفته شده اما تاکنون یک ریال از این بودجه ابلاغ نشده است.

شعارسال: 14 سال است که گرد و خاک بر آسمان خوزستان تسلط پیدا کرده و هر روز خبر جدیدی از زیان‌های آن منتشر می‌شود؛ افزایش 500 برابری سرطان، ضررهای بیشمار به کشاورزی خوزستان و افزایش مصرف آب در روزهای خاکستری از جمله این موارد است.

دولتی‌ها در چند سال گذشته برای کاهش آلام مردم توانسته‌اند فقط یک کار انجام دهند و آن هم تعطیلی مدارس و ادارات بود؛ معمولاً پس از پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه می‌دهد و پس از آن در صورت صلاحدید، مدارس و ادارات تعطیل می‌شوند.

گرد و خاک از شنبه این هفته آغاز و منجر به آلودگی 66 برابری حد مجاز شد؛ در روزهای گذشته تعطیلی مدارس پس از فراگیر شدن این معضل، سبب اعتراض شهروندان شد و به همین دلیل روز یکشنبه احمد سیاحی، معاون عمرانی استاندار خوزستان اعلام کرد: روز دوشنبه دید افقی در خوزستان به کمتر از 100 متر می‌رسد و این شرایط بسیاری از پروازهای فرودگاه اهواز و آبادان را لغو می‌کند.

وی با اشاره به احتمال تداوم این وضعیت تا روزهای آینده نیز تأکید کرد: در صورت ادامه وجود ریزگردها در فضای استان خوزستان برای تعطیلی روز سه‌شنبه تصمیم گیری و از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

اما کوروش بهادری دوم اسفندماه در گفتگو با رهیاب اظهار داشت: منشأ گردوخاک موجود در اهواز کاملاً داخلی بوده و همچنان ادامه خواهد داشت. البته بر اساس گزارش‌های واصله پیش‌بینی می‌شود که روز سه شنبه سامانه بارشی وارد استان شود و با نخستین بارش گردوخاک کاسته می‌شود.

اما همه پیش بینی‌ها مبنی بر آلودگی هوا در روز دوشنبه غلط از آب درآمد و بنا بر گفته بهادری، مدیرکل هواشناسی استان دامنه دید در اهواز 1500 متر بود. پیش بینی‌های هواشناسی برای سه شنبه هم غلط از آب درآمد و امروز صبح دانش اموزان اهوازی راهی مدرسه شدند اما از ساعت 10 صبح تاکنون گرد و خاک دوباره خوزستان را خاکستری کرد.

پیش بینی غلط و نبود برنامه منسجم سبب شده که زندگی مردم به جز روزهای خاکستری در روزهای هوای طبیعی هم دچار اختلال شود و این عامل مهمی است که بر ضرورت تجهیز دستگاه‌های هواشناسی می‌افزاید.

در بودجه مقابله با گرد و خاک 14 میلیارد تومان برای تجهیز دستگاه‌های هواشناسی در نظر گرفته شده اما تاکنون یک ریال از این بودجه ابلاغ نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب نیوز، تاریخ انتشار خبر ۰۴ اسفند ۱۳۹۴، کدمطلب: 96019، www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین