پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۲۹۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
صدا و سیما با تهیه گزارشی عمومی افشا نموده که قیمت‌های خریداری شده ادعایی سازمان تعاون روستایی برای میوه‌های شب عید بین یک سوم تا ۵۰ درصد، بالاتر از قیمت بازار بوده است. با قید فوریت از رئیس قوه قضائیه درخواست ورود به موضوع از طریق سازمان بازرسی را داریم. گویا دوستان دیر آمده اند و خیلی زود می‌خواهند بار را ببندند!
شعار سال: تامین میوه شب عید مردم گویا برای خودش داستانی از ابهام و فساد را به همراه دارد. علی شاه میری مشاور عالی سازمان تعاون روستایی مدعی است که حدود ۱۳ و نیم پرتغال را خریده اند و حدود ۱۴ هزار تومان هم سیب را. اگر از دو ماه پیش تاکنون، وارد میادین یا مبادی فروش سیب و پرتقال شوید می‌بینید که سیب را به قیمت ۸ تومان و پرتقال را به قیمت حدود ۷ تومان می‌شود تهیه کرد. گند کار انجا بیشتر می‌شود که قیمت فعلی پرتقال در بازار خرده فروشی حدود ۱۰ تومان است؟

سازمان تعاون روستایی آبان ماه امسال ۵۰ هزار تن پرتقال و سیب را به منظور ذخیره سازی برای شب عید خریداری کرده است. باغداران و سورتینگ داران از خرید میوه با این قیمت‌ها اظهار بی اطلاعی می‌کنند، اما همان دو ماه پیش قیمت این میوه‌ها حدود نصف قیمتی بوده که تعاونی روستایی خریداری کرده است، این موضوع را سردخانه داران و فروشندگان غرفه میوه اعلام می‌کنند.

پس از پیگیری‌ها، مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: این قیمت‌ها کذب است و سیب و پرتقال با قیمت ۷ تا ۹ هزار تومان خریداری شده اند، موضوعی که اسناد و قرارداد‌های موجود در دست خبرنگاران نافی آن است. براساس قرارداد‌های موجود، قیمت هر کیلو پرتقال خریداری شده ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان و هر کیلو سیب خریداری شده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید: به موضوع خرید شب عید میوه توسط سازمان تعاون روستایی، مجلس بطور جدی ورود خواهد کرد و نتیجه بررسی‌ها را مرحله به مرحله به اطلاع مردم می‌رساند.

از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست می‌کنیم که با قید فوریت و تعیین چارچوب زمانی یک هفته‌ای، سازمان بازرسی کل کشور را مامور به بررسی موضوع کنند. اگر در هر کیلو ۵ هزار تومان فساد صورت پذیرفته باشد، شاهد فساد 250 میلیارد تومانی در این سازمان خواهیم بود.

بعد از بررسی با قید فوریت درخواست تعیین تکلیف ریاست این سازمان را داریم.
 
تعداد بازدید : 72

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
0
شب عید میخواین سیب و پرتغال رو به چه قیمتی به مردم بفروشین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
0
0
حتما پرتغال شیرین و ابدار و ملس و پوست نازک صادراتی با سیب درشت و شیرین و ابدار و خوشرنگ و عطردار صادراتی خریدن 80 درصد پرتغال ها و سیب ها بازار ین ویژیگی ها را ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
این قیمتی که اینا دادن، ما چیزی ندیدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین