پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
تولید کنندگان بخش کشاورزی سالهاست که در انتظار دریافت تسهیلات برای رونق تولید و نیل خودکفایی هستند. اما عده ایی سودجو و خائن با اختلاس از سرمایه‌های حوزه کشاورزی بیشترین لطمه را به این بخش کشور وارد کردند. آقای قالیباف و آقای رئیسی! شوربختانه در وزارت جهاد کشاورزی بزرگترین اختلاس تاریخ جمهوری اسلامی رقم خورده که انتظار می‌رود هر دو قوه فورا به موضوع ورود کنند و ضمن برخورد قاطعانه با مسئولان بی‌کفایت در این وزارتخانه با اتخاذ سیاست‌های کارآمد برای همیشه دست دزدان بیت‌المال را از وزارت جهاد کشاورزی کوتاه کنید.
شعار سال: تولید کنندگان بخش کشاورزی سالهاست که در انتظار دریافت تسهیلات برای رونق تولید و نیل خودکفایی هستند. اما عده ایی سودجو و خائن با اختلاس از سرمایه‌های حوزه کشاورزی بیشترین لطمه را به این بخش کشور وارد کردند. آقای قالیباف و آقای رئیسی! شوربختانه در وزارت جهاد کشاورزی بزرگترین اختلاس تاریخ جمهوری اسلامی رقم خورده که انتظار می‌رود هر دو قوه فورا به موضوع ورود کنند و ضمن برخورد قاطعانه با مسئولان بی‌کفایت در این وزارتخانه با اتخاذ سیاست‌های کارآمد برای همیشه دست دزدان بیت‌المال را از وزارت جهاد کشاورزی کوتاه کنید.

موضوع فساد به خرید میوه شب عید تعاون روستایی مربوط می‌شود که با پیگیری خبرنگاران صداوسیما متوجه شدند با توجه به نرخ میوه که هم‌اکنون در بازار سیب و پرتقال است بیش از ۳۱۳ هزار میلیارد تومان به عده‌ای دزد بیشتر پول پرداخت شده است.

خبرنگاران صداوسیما با مراجعه به تعاون روستایی متوجه شدند که این تعاونی برای تامین میوه شب عید هر کیلو پرتقال را ۱۴۹۰۰ تومان و هرکیلو سیب را ۱۳۵۰۰ تومان خریداری کرده‌اند درحالیکه نرخ این میوه در میادین میوه و تره‌بار هم اکنون بین ۶۷ هزار تومان است خبرنگاران برای یافتن دلیل این اختلاف صدو‌سی‌چهل درصدی به تمام میادین سرزدند که اکثر بنکداران اعلام نمودند نرخ بهترین پرتقال و سیب بین ۷۸ هزارتومان است و اگر تناژ بالا بخواهند آنان می‌توانند این میوه را بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان ارزان نیز در اختیار دولت قرار دهند. این میوه‌ها دو ماه پیش خریداری شده که باز قیمت نسبت به امروز نیز پایین‌تر بوده‌اند.

در خبر ۲۱ روز دوشنبه مجری خبر از قادری‌فر مدیرعامل تعاون روستایی توضیح خواستند که ابتدا موضوع را کذب دانستند و گفتند «ما میوه را ۹۵۰۰ تومان خریدیم»، اما وقتی با آذری‌بقا خبرنگار صداوسیما که پیگیر این فساد بوده، مواجه شدند اعتراف نمود که به نرخ ۱۴۹۰۰ خریداری کردند و….

آقای قالیباف اگر در سال ۹۶ که مردم مشهد به اعتراض گرانی تخم‌مرغ به خیابان آمدند و در پی آن سی شهر کشور قیام و آن فجایع رخ داد وکلای مجلس متعهدانه به فساد موجود در وزارت جهاد کشاورزی و واردکنندگان نهاده‌های دامی ورود می‌کردند شاید امروز شاهد این اختلاس نبودیم، اما دولت روحانی و نمایندگان نامرد مجلس پیشین چشم‌های خود را بستند تا اینکه گند مافیای گوشت و برنج و میوه نیز در آمد. به اعتراف آقای حجتی وزیر اسبق کشاورزی گوشت وارداتی کیلوی ۲۶۰۰۰ هزارتومان پای جهاد کشاورزی تمام می‌شد، اما در آن زمان توزیع کنندگان هرکیلو گوشت را ۸۰۰۰۰ تومان به مردم می‌فروختند، همین چند روز پیش بود که روزنامه اطلاعات نوشت «برنج وارادتی کیلوی ۱۳۰۰۰ تومان پای دولت تمام می‌شود، اما مردم آنرا کیلویی ۳۴۰۰۰ تومان می‌خرند» و اکنون فساد بی‌سابقه در تعاون روستایی.

در گزارش فوق خبرنگار موضوع را از وزیر جهاد کشاورزی جویا شد که او نیز وقیحانه مسئله را حاشا کرد در حالیکه ارقام را خبرنگاران از خود تعاون روستایی گرفته‌اند و مدیرعامل تعاون روستایی هم وقتی با آذری‌بقا در خبر ۲۱ مواجه شد آنرا تایید نمود، بازار هم حاضر است میوه شسته، درجه یک، در سبد و درب هر انباری به این قیمت بدهد.

بعبارت دیگر گزارش آنقدر واضح است که مجالی به هیچ بازی و بهانه‌ای نمی‌دهد. آقای رئیسی اینگونه می‌خواهید عدالت را در بین مردم توزیع کنید؟ غارت ۳۱۳ هزار میلیارد تومانی آنهم از جیب ملتی که زیربار گرانی کمر خم کرده‌اند وحشتناک است لطفا در انتخاب وزیر جهاد کشاورزی خود تجدید نظر کنید.
آقایان قالیباف و رئیسی! سالهاست که دولت و وکلای ملت چشمان خود را بر روی مفاسد متعدد وزارت جهاد کشاورزی بسته‌اند که نتیجه آن کوچک شدن پیوسته سفره مردم شده، مگر ۸۵ میلیون ایرانی چه گناهی کرده‌اند که باید مدام تاوان این ظلم‌ها را بدهند؟ آیا وقت آن فرا نرسیده تا مجلس طرح تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی را ارائه دهد و دولت نیز با وزیری شجاع و حلال‌زاده وزارتخانه را از وجود حرامیان پاکسازی کنند؟ همکاری با مافیا تا کجا؟ مماشات تا کی؟ آقای رئیسی! به فریاد ملت برسید.




شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پیام فوری، تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:payamefori.ir/ ۱۳۸۲۶۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین