پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پروژه JMP برای رادیو دارو با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورو در کشور آغاز شد.

شعار سال: علی‌اکبر صالحی با بیان اینکه ساخت اورژانس هسته‌ای در کنار تأسیسات هسته‌ای امری مهم و ضروری است، اظهار داشت: بر اساس ضوابط و مقررات بین‌المللی هر کجا تأسیسات هسته‌ای ایجاد می‌شود اورژانس هسته‌ای نیز باید در کنار آن ساخته شود.

وی با بیان اینکه اکنون 3 اورژانس هسته‌ای در کشور مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اورژانس هسته‌ای اصفهان راه‌اندازی شده و در بوشهر و مرکزی نیز عملیات ساخت اورژانس هسته‌ای آغاز شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه اورژانس هسته‌ای بوشهر در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع ساخته می‌شود، افزود: این اورژانس خدمات ارزشمندی به جامعه هدف ارائه می‌کند و تحول مهمی در حوزه سلامت و درمان رقم می‌زند.

صالحی ساخت بیمارستان قلب بوشهر با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت بهداشت از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و افزود: با ساخت 3 بیمارستان جدید در بوشهر 200 تخت به تخت‌های بیمارستانی بوشهر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فناوری‌ هسته‌ای یکی از برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایران است، خاطرنشان کرد: تولید واکسن و رادیو دارو از برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایران است که به موفقیت‌های مهمی در این حوزه دست یافته‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تولید سموم مبارزه با آفات کشاورزی از تولیدات سازمان انرژی اتمی ایران دانست و گفت: اکنون برای مبارزه با آفات کشاورزی و مقاوم‌سازی گیاهان در مقابل خشکی و طوفان تولیداتی در دست اجراست که یکی از کارهای مهم مبارزه با کرم گلوگاه انار است. به گونه‌ای که این کرم به باغات انار کشورمان خسارت زیادی وارد کرده است.

صالحی با بیان اینکه تولیدات رادیو دارو از برنامه‌های این سازمان است، تصریح کرد: اکنون یک میلیون بیمار در کشور از خدمات رادیو دارو استفاده می‌کنند و تولیدات این رادیو داروها افزایش یافته است.

وی از اجرای JMP برای تولید رادیو دارو در کشور خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه از محل صندوق توسعه ملی 70 میلیون یورو تأمین شده است که با مشارکت شرکتهای خارجی این پروژه در مدت 3 سال تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با تکمیل پروژه JMP رادیو دارو ضمن تأمین نیاز کشورمان صادرات این محصولات نیز در دست اجرا قرار میگیرد.

صالحی با اشاره به ساخت 2 نیروگاه اتمی در بوشهر افزود: نخستین قسط نیروگاه اتمی بوشهر 2 هفته آینده به مجری پرداخت می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 2 نیروگاه جدید اتمی بوشهر تا 10 سال آینده تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار تولید برق در 2 نیروگاه اتمی بوشهر تولید آب‌ شیرین‌کن مورد توجه قرار دارد که این 2 نیروگاه می‌تواند تحول مهمی در کشور و استان بوشهر ایجاد کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 29 آبان 95 ، کد مطلب: 1244501: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
آقای صالحی عزیز
شما که ادعا می کردید که ما رادیو دارو در کشور تولید می کنیم. چی شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین