پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
مداحی حماسی و عدالتخواهانه میثم مطیعی در روز عید فطر ۱۳۹۶ حاوی نکته جالبی بود. تکیه بر عهد عمو سام خطا بود خطا. آمریکا گویا در نزدیکی هر پایانی به دنبال آغازی دیگر و ماجراجویی است. زیر میز می‌زند و امتیاز طلبی می‌کند. جز منافع، پایبند به هیچ عهدی نیست. آیا شش تصویر منعکس شده در متن، نباید برای ما درس عبرت باشد؟

شعار سال:عمو سام ( Uncle Sam) نماد شخصیتی و تجسم ملیت برای دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است. این نماد از سال ۱۸۱۲ میلادی تاکنون مورد استفاده بوده و مشهورترین تصویر عمو سام مربوط به جنگ جهانی اول است که روی آن نوشته شده : «من تو را می‌خواهم» (I WANT YOU) و در واقع پوستری بود که برای جذب نیرو و استخدام در ارتش به کار رفت. این پوستر توسط جیمز مونتگومری فلگ  در ۱۹۱۷-۱۹۱۶ کشیده شد.

مداحی حماسی و عدالتخواهانه میثم مطیعی در روز عید فطر  ۱۳۹۶ حاوی نکته جالبی بود. تکیه بر عهد عمو سام خطا بود خطا . آمریکا گویا در نزدیکی هر پایانی به دنبال آغازی دیگر و ماجراجویی است. زیر میز می زند و امتیاز طلبی می کند. جز منافع ، پایبند به هیچ عهدی نیست.

آیا 6تصویر  منعکس شده در متن، نباید برای ما درس عبرت باشد؟

تکیه بر عهد عمو سام!

این تصاویر چطور؟ مایه عبرت نیستند؟

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

در ایالات متحد آمریکا واژه Uncle Sam (عمو سام) معرف نام این کشور به زبان انگلیسی یعنی United States است. نکته‌ای که باور کردنش دشوار می‌نماید این است که این لقب، به‌طور کاملاً تصادفی به ایالات متحد آمریکا داده شده و درواقع، مردی به نام عمو سام وجود داشته، ولی بیشتر مردم، هرگز نامش را نشنیده بودند!

نام عمو سام از کجا آمده است؟ و چرا به معنی آمریکا است؟
روایت می‌شود که در آمریکا مردی به نام «عمو سام» ویلسون زندگی می‌کرد. این مرد در روز ۱۳ سپتامبر ۱۷۶۶ میلادی در آرلینگتون از ایالت ماساچوست به دنیا آمده بود. پدر و برداران بزرگش از رزمندگان و پیکارگران انقلاب آمریکا بوده‌اند. خود سام نیز در ۱۴ سالگی به ارتش پیوست و تا پایان جنگ، در صفوف پیکارگران بود. پس از جنگ به شهر تروی در ایالت نیویورک رفت و یک کارگاه بسته‌بندی گوشت باز کرد. روز دوم اکتبر ۱۸۱۲ میلادی، گروهی از مردم برای بازدید کارگاه وی آمدند. یکی از اینان دانیل تامپکینز بود که پرسید که حروف EA_US درروی این بشکه‌ها به چه معنی است. یکی از کارگر‌ها جواب داد که دو حرف حروف EA حروف اول Elbert Anderson یعنی پیمانکاری است که ویلسون این کار‌ها را برایش انجام می‌دهد و سپس شوخی کنان افزود که دو حرف US (که درواقع حروف اول United States یعنی ایالات‌متحده آمریکاست) حروف اول نام ((عمو سام)) ویلسون Uncle Sam است.

شرح این واقعه در شماره ۱۲ ماه مه ۱۸۳۰ در مجله «گَزِت اند جنرال اَدورتایزر» چاپ نیویورک منتشر شد و، چون ویلسون مردی دوست‌داشتنی، سخت‌کوش و از میهن‌پرستان آمریکا بود، خیلی زود لقب «عمو سام» گرفت و سر زبان‌ها افتاد. در پایان سال ۱۸۱۲ میلادی، همه‌جا از «عمو سام» به نشانه تجسمی از شخصیت ملت و دولت آمریکا نام برده می‌شد. در سال ۱۹۶۱ میلادی، کنگره آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از «عمو سام» ویلسون، اهل تروی از ایالت نیویورک به‌عنوان «نخستین پیشتاز و نشان ملی آمریکا» تقدیر می‌شود. امروزه عنوان «عمو سام» را نماینده تمام ایالت‌های آمریکا می‌دانند و دیگر کسی آن را به نام ویلسون ارتباط نمی‌دهد.


اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
0
چقدر دروغ
مدیر پایگاه

سلام 
بعنی چی چقدر دروغ ؟
ذات آمریکایی ها مدنظرتونه با بر صحبت های ما نقد دارید؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین