پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
همزمان با پانزدهمین روز از جنگ بین روسیه و اوکراین، وزرای خارجه دو کشور در آنتالیای ترکیه دور یک میز نشستند تا همزمان با جنگ نظامی، شانس خود را برای دستیابی به توافق در میز مذاکره امتحان کنند.

شعار سال:همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، مذاکره برای دستیابی به اهداف مورد نظر، در دستور کار مسکو قرار گرفته است.
 
 همزمان با پانزدهمین روز از جنگ بین روسیه و اوکراین، وزرای خارجه دو کشور در آنتالیای ترکیه دور یک میز نشستند تا همزمان با جنگ نظامی، شانس خود را برای دستیابی به توافق در میز مذاکره امتحان کنند.

تعداد بازدید : 2


سرگئی لاوروف، وزیرامورخارجه روسیه در پایان دیدارش با همتای اوکراینی گفت: ما خواهان نظامی‌سازی اوکراین نیستیم و نمی‌خواهیم تمایل به ایجاد یک دولت نئونازی در اوکراین ادامه یابد.
 
رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه تاکید کرد: اوکراین باید بی‌طرف باشد و ما آماده‌ایم در مورد ضمانت‌های امنیتی اوکراین در کنار تضمین‌های امنیتی برای کشور‌های اروپایی و روسیه بحث کنیم.
 
لاوروف در پاسخ به سوالی درباره پیامد‌های اقتصادی تحریم‌های ضد روسی نیز گفت: ما خودمان میدانیم چگونه از اقتصاد خود مراقبت کنیم. به شما اطمینان می‌دهم، ما هر کاری می‌کنیم تا دیگر به هیچ وجه به غرب وابسته نباشیم.
 
دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز با بیان اینکه خواسته‌های حداکثری مسکو برای کی‌یف قابل پذیرش نیست، گفت: ناتو برای تضمین امنیت اوکراین آماده نیست، اما کی‌یف قصد ندارد از الزامات و پیش‌شرط‌های روسیه پیروی کند.
 
وی مذاکره با لاوروف را دشوار دانست و افزود: امیدوارم این گفتگو‌ها در آینده نیز ادامه یابد.
 
در همین حال بحث درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مخفی آمریکا در اوکراین همچنان داغ است و وزات دفاع روسیه از تجزیه و تحلیل اسناد کشف شده خبر داده است.
 
ایگور کیریلوف، مدیر ارزیابی عملیاتی وزارت دفاع روسیه گفت: تجزیه و تحلیل اسناد و مدارک کشف شده از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین که جزیی از برنامه بیولوژیکی نظامی مخفی آمریکایی هاست، ادامه دارد.
 
وی افزود: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد آمریکا در زمینه انتقال عوامل بیماری‌زای کشنده، از طریق پرندگانی که بین اوکراین و روسیه مهاجرت می‌کنند، تحقیق می‌کرد و قصد داشت در سالجاری این طرح را اجرایی کند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما  ، تاریخ انتشار:19 اسفند 1400، کدخبر: ،www.iribnews.ir،3384200

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین