پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
رئیس کمیسیون اروپایی در نشست دو روزه رهبران اتحادیه اروپا در ورسای فرانسه گفت: این یک لحظه تعیین کننده برای اروپا است چرا که "جنگ" ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاب آوری و تحمل دموکراسی‌ها را زیر سوال می‌برد. رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هم‌چنین با عضویت سریع و خارج از قواعد این اتحادیه اوکراین مخالفت کردند، اما با این حال بر همکاری و کمک به کی‌یف تاکید کردند.

شعار سال:به نقل از خبرگزاری آناتولی، رهبران و مقام‌های دولت‌های عضو اتحادیه اروپا در این نشست دو روزه که از پنجشنبه آغاز شده است به بررسی اوضاع بشری در اوکراین در میانه حمله روسیه به این کشور و پیشنهادهایی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه مسکو می‌پردازند.
 
مقام‌های شرکت کننده همچنین به تبادل دیدگاه‌ها درباره مساله عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و پس از آن می‌پردازند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور دو هفته پیش درخواست عضویت کشورش در این اتحادیه را ارائه کرد.
 
روز ۲۸ فوریه و تنها چهار روز پس از آغاز تهاجم ارتش روسیه به خاک اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، با ارسال نامه‌ای رسمی خواستار عضویت سریع این کشور در اتحادیه اروپا بود.
 
در پی اقدام اوکراین، مولداوی و گرجستان نیز درخواست عضویت خود در این اتحادیه را مطرح کردند.
 
اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی تاکید کرد که اوکراین بخشی از خانواده اروپاست و افزود: ما به دنبال یک اوکراین دموکراتیک و آزاد هستین که با آن بتوانیم یک سرنوشت مشترک را به اشتراک بگذاریم.
 
با این حال، نخست وزیر هلند در سخنرانی خود گزینه تسریع در ادغام اوکراین در اتحادیه اروپا را رد و تاکید کرد: کشور من یکی از نخستین کشورهایی بود که از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت و از حمایت نظامی اوکراین استقبال کرده است. هلند و اوکراین در کنار یکدیگر ایستاده‌اند اما چیزی به نام الحاق سریع وجود ندارد.
 
شارل میشل، رئیس شورای اروپایی نیز تایید کرد، رهبران اتحادیه اروپا همچنین پس از ترسیم پیامدهای ژئوپلیتیکی جنگ در اوکراین، یک سیگنال قوی از تصمیم و اراده اتحادیه اروپا در مورد حذف گاز روسیه ارائه خواهند داد.
 
رهبران اتحادیه اروپا همچنین قرار است بر روی افزایش هزینه‌های دفاعی و تقویت ظرفیت‌های نظامی بر اساس نظرات جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق کنند.
 
در این میان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه هشدار داد: اتحادیه اروپا باید خود را برای همه سناریوها آماده کند. ما باید بخاطر اینکه دموکراسی‌مان در معرض خطر است بهای تحریم‌ها را بپردازیم.
 
وی همچنین تایید کرد که رهبران اتحادیه اروپا به انجام مذاکرات با رئیس جمهور روسیه بسیار متعهد هستند و در ساعات آینده دوباره صحبت خواهند کرد.
 
همچنین بر اساس سند منتشر شده از نشست ورسای در اسپوتنیک، اتحادیه اروپا شراکت خود با اوکراین را پیش از نتیجه بررسی درخواست کی‌یف برای عضویت در این اتحادیه تقویت خواهد کرد.
 
در ادامه این سند همچنین آمده است: رهبران اتحادیه اروپا بر تسریع اعمال فشارها و تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس بابت اوضاع در اوکراین توافق کرده‌اند.
 
پروسه عضویت در اتحادیه اروپا بسیار زمان بر است و کشورهایی که نامزد عضویت در این اتحادیه هستند باید بتوانند استانداردهای خود را در زمینه‌های مختلف از حقوق بشر و وضعیت سیاسی و آزادی رسانه‌ها گرفته تا امور مالی و شفافیت اقتصادی و دیگر موارد به سطح مورد انتظار اتحادیه اروپا برسانند. موضوعی که امکان دارد ده‌ها طول بکشد.
 
به عنوان مثال ترکیه از سال ۱۹۸۷ رسما درخواست عضویت خود به اتحادیه اروپا را ارایه داده است، اما به رغم گذشت ۳۵ سال این کشور هنوز موفق به ورود به این اتحادیه نشده است. وضعیت حقوق بشر در ترکیه یکی از موانع اصلی ورود این کشور به اتحادیه اروپا است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا  ، تاریخ انتشار:20 اسفند 1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400122015654

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین