پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
«اسد غانم» تحلیلگر سیاسی و استاد علوم سیاسی دانشگاه حیفا در نامه سرگشاده‌ای از ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین خواست، استفاده از استاندارد‌های دوگانه را متوقف و از مبارزه فلسطینی‌ها حمایت کند.
شعار سال: غانم همچنین در این نامه سخنرانی وی در پارلمان رژیم صهیونیستی را لکه ننگ و مایه شرمساری توصیف کرد.

وی در این نامه که توسط سایت مدل ایست آنلاین منتشر شده، نسبت به دوگانگی آشکار استاندارد‌ها در قبال مبارزه فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی، سرکوب و کشتار و تبعیض نژادی و آواره کردن آن‌ها ابراز نگرانی کرد و افزود: «این‌ها جنایت‌هایی است که اسراییل از بیش از هفت دهه علیه یک ملت اعمال می‌کند».

تحلیلگر فلسطینی با اشاره به اینکه زلنسکی در این سخنان، نقش اشغالگر و اشغالگری را معکوس کرد و فرصت دیگری برای اثبات عدالت آرمان خود و آرمان گسترده آزادی را از دست داد، خطاب به زلنسکی گفت: «من عصبانی و ناراحتم، زیرا روسیه به دنبال اشغال کشور شما و از بین بردن حق مردم اوکراین در تعیین سرنوشت و آزادی است و معتقدم که باید هرگونه حمایت ممکن از اوکراینی‌ها صورت گیرد. در عین حال سیاست‌های آمریکا و متحدانش در ناتو درباره جهان را هم رد می‌کنم».

غانم با اشاره به اینکه زلنسکی را به خاطر ایجاد یک ائتلاف بزرگ بین المللی برای حمایت از اوکراین علیه روسیه تحسین می‌کند، ابراز امیدواری کرد که «فلسطینی‌ها هم بتوانند جهان را به همین شیوه قانع و اسراییل را وادار کنند به قوانین بین المللی پایبند باشد».

وی در ادامه این نامه با اشاره به جنایت‌های اسراییل علیه مردم فلسطین از نکبت ۱۹۴۸ میلادی تاکنون و ماهیت نژادپرستانه آن ادامه داد: «با این حال زلنسکی در اقدامی که بیانگر استاندارد‌های دوگانه است، در حمایت از رژیم اشغالگر اسراپیل در سازمان ملل موضع گیری کرده و تا آغاز حمله به کشورش همین موضع را ادامه داده است، زیرا همچنان آماده پذیرش میانجی گری نفتالی بنت نخست وزیر راستگرای افراطی اسراییل آن هم در شرایطی است که اسراییل در قبول آوارگان غیر یهود اوکراین مردد است».



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۴۱۶۷۳، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین