پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
والتر راسل مید پژوهشگر اندیشکده «هادسون»، به وال استریت ژورنال گفت: ما خواهان تداوم تحریم‌ها علیه روسیه نیستیم، این امر، اقتصاد جهانی را نابود می‌کند و اروپا را به جنگی ادامه‌دار سوق می‌دهد، باید بحران اوکراین با معاهده صلحی پایان یابد نه اینکه با آتش‌بسی مسلحانه که هر لحظه امکان از سرگیری جنگ وجود داشته باشد به این بحران خاتمه داد.

شعار سال: «والتر راسل مید»، پژوهشگر اندیشکده «هادسون»، ستون‌نویس روزنامه «وال استریت ژورنال» و از تحلیلگران امریکایی روابط بین الملل تاکید کرد: بحران اوکراین باید با مشارکت امریکا و با صلحی دائمی پایان یابد.

مید به وال استریت ژورنال گفت: ما خواهان تداوم تحریم‌ها علیه روسیه نیستیم، این امر، اقتصاد جهانی را نابود می‌کند و اروپا را به جنگی ادامه‌دار سوق می‌دهد، باید بحران اوکراین با معاهده صلحی پایان یابد نه اینکه با آتش‌بسی مسلحانه که هر لحظه امکان از سرگیری جنگ وجود داشته باشد به این بحران خاتمه داد.

این تحلیلگر امریکایی، دولت بایدن را تشویق کرد به توافقاتی که برای تحقق صلح میان روسیه و غرب و اوکراین ضروری است، بیاندیشد و برای تحقق این امر پیشنهاداتی را مطرح کرد که عبارت است از، تحقق صلح در سریع‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از خرابی بیشتر و لزوم تنبیه مسکو به خاطر حمله به اوکراین به شرطی که منجر به فروپاشی فدراسیون روسیه نشود.

مید تاکید کرد: سیاست گسترش ناتو امری اشتباه بوده است و باید برای توسعه پیمان امنیتی تلاش کرد.

وی تصریح کرد: تداوم وضعیت کنونی منجر به گسترش آشوب و جنگ در قفقاز، پیشروی و رشد چین و گسترش تسلیحات هسته‌ای و فروش اجزای آن برای کسانی که پول بیشتری پرداخت می‌کنند، خواهد شد.

مید در پایان با بیان اینکه تحقق همه این شروط امری مهم و دشوار است، اظهار داشت: مذاکرات با روسیه دشوار، اما امری حتمی خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۹۱۵۶۲، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین