پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به اهمیت انتصابات عادلانه و خشکاندن امتیازها، گفت: منشأ مفاسدی که امروز وجود دارد تعارض منافع است.

  شعار سال:احمد توکلی رییس هیات مدیر دیده بان شفافیت و عدالت، صبح امروز (پنجشنبه ۱۹ اسفند) در همایش این سازمان مردم نهاد  که با عنوان "مقابله با فساد،" برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتصابات عادلانه و خشکاندن امتیازها، اظهار داشت: منشأ مفاسد و ظلم هایی که امروز در کشور وجود دارد تعارض منافع است؛ زیرا برخی انتصابات بر اساس سلایق شخصی، فامیلی و قومی است.
 
وی افزود: در اقتصاد سیاسی هم این موضوع صدق می‌کند مثلا استفاده از منافع عمومی در راستای استفاده از منافع خصوصی است و این اتفاق باعث به وجود آمدن تعارض منافع می شود.
 
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، گفت: امیر المومنین در نامه به مالک صراحتا بیان کردند که افرادی را در جایگاه هایی قرار بده که واقعاً مستحق این جایگاه باشد یا امام صادق علیه‌السلام فرمودند افرادی که در جایگاهی قرار بگیرند که تخصص آن را نداشته باشند این افراد خائن هستند.
 
توکلی تصریح کرد: باید اقداماتی انجام گیرد که تعارض منافع در کشور به وجود نیابد مثلا در مجلس هشتم دولت لایحه ای با عنوان مناطق آزاد به مجلس آورد که در آن لایحه ۷ منطقه مشخص شده بود اما متاسفانه در بررسی این لایحه در کمیسیون این مناطق به ۱۰۱ منطقه رسید که بنده با برخی افراد مانع از تصویب آن شدیم زیرا این اتفاق به مثابه تعارض منافع بود.
 
وی با بیان اینکه یک وزیر حق ندارد در کسوت مدیریت خود از فامیل های خود استفاده کند، بیان داشت: در زمان تشکیل دولت سیزدهم به آقای رئیسی گفتم ما امروز در جنگ هستیم و شرایط کشور امروز می طلبد سردارانی خبره در راس کار بگیرد تا بتواند حملات دشمنان را خنثی کند.
 
رییس هیات مدیره موسسه دیده بان و شفافیت ادامه داد: چرا در این مدت افرادی تربیت نشده اند که بتوانند مدیریت کشور را برعهده بگیرند چرا با کمبود افراد متخصص روبه رو هستیم که این موضوع به ساختار ضعیف حزبی کشور باز می گردد.
 
وی تاکید کرد: حکمرانی یک مشخصاتی دارد که در نهج‌البلاغه به صراحت آمده است مگر در تاریخ لایق تر از امام حسن و امام حسین علیه السلام نبودند ولی به دلیل نسبت با امیرالمومنین، این حضرت هیچ جایگاهی به آن ها ندادند مسئولین کشور باید به این سمت بروند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار:  19  اسفند 1400، کدخبر: ،www.alef.ir،4001219057

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین