پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۶۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد دانشجویان غیر بومی که نمی‌توانند در کلاس درس حاضر شوند، گفت: آموزش مجازی در دانشگاه‌‎ها با اجباری شدن آموزش حضوری تعطیل نخواهد شد.

 شعار سال: محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سئوالی در خصوص راهکار‌های وزارت علوم برای حل مشکلات دانشجویان غیر بومی پس از اجباری شدن آموزش حضوری در دانشگاه‎‌ها، گفت: از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم در صورت امکان، دانشجویانی که می‌توانند در محل زندگی خود به تحصیل بپردازند به محل زندگی خود مأمور شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: همچنین دانشجویانی که امکان انتقالی گرفتن ندارند، امکان حذف درس یا حذف ترم بدون اضافه شدن به سنوات تحصیلی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا نگرانی از این جهت برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که دانشجویانی که با آموزش حضوری دچار مشکلات واقعی هستند را درک کنیم، افزود: از نهایت ظرفیت موجود برای حمایت از این دانشجویان بهره می‌‎بریم.

زلفی گل در پاسخ به این سئوال که آیا آموزش مجازی پس از اجباری شدن آموزش حضوری تعطیل خواهد شد یا خیر، تاکید کرد: قطعا از تجربیاتی که در دوران کرونا کسب کردیم، در دوران پساکرونا نیز بهره می‌بریم و برای اساتیدی که علاوه بر آموزش حضوری از آموزش مجازی نیز کمک می‌گیرند، امتیازاتی را در نظر می‌گیریم و واحد‌های موظف آن‌ها را کاهش می‌‎دهیم.

وی اظهار کرد: در واقع با استفاده از تجربیات آموزش غیرحضوری از روش آموزش تلفیقی برای آینده بهره خواهیم برد.

گفتنی است همزمان با از سرگیری به یکباره آموزش حضوری، بسیاری از دانشجویان غیر بومی به دلیل مهیا نبودن شرایط اسکان در شهر محل تحصیل با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده که در این رابطه مراجعاتی به نمایندگان مجلس داشتند و این موضوع نیز در نشست کمیسیون آموزش در حضوروزیر و معاونانش نیز مطرح شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۵ فروردین ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۷۱۶۲۴۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین