پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۵۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
انگار برخی از مدیران دانشگاهی و بعضی از مدیران وزارت عتف و علوم پزشکی در خلا زندگی می‌کنند. چنان بر طبل باز بودن و حضوری بودن دانشگاه‌ها در ۱۴ فروردین می‌کوبند تو گویی که با پادگان طرف هستیم تا دانشگاه. چندین و چند بار تذکر دادیم که در روند برنامه ریزی در شرایط کرونا و حتی پسا کرونا، حتما با، اما و اگر‌ها حکم کنند. اما کو گوش شنوا؟ از مدیران عزیز دانشگاهی باید پرسید که برای الزام به تزریق سه دوره واکسن چه تدبیری اندیشیده شده است. برای تامین خوابگاه‌ها چطور؟ آیا دانشگاه و کادر اداری آن آمادگی خدمات رسانی حضوری را دارند؟ آیا اساتید دانشگاه توان حضور و برگزاری حضوری کلاس را دارند؟ آیا می‌توان واقعا ۱۴ فروردین در کلاس حاضر بود (دوری راه و ترافیک نوروزی و غیره)؟ آیا می‌دانند که ماه رمضان دقیقا بعد از تعطیلات است؟ و هزاران سوال دیگر.
شعار سال: مقیمی، رئیس دانشگاه تهران می‌گوید که، در دانشگاه تهران، در تمام مقاطع تحصیلی آموزش حضوری خواهد بود. برای عملی شدن این تصمیم، تمام بستر‌ها باید آماده باشد که مهم‌ترین آن خوابگاه است. دانشجویان تا ۱۱ فروردین فرصت دارند برای حضور در خوابگاه ثبت‌نام کنند. دانشگاه تهران ۱۵ هزار دانشجو خوابگاهی دارد که حدود ۱۲۰۰ نفر آن یعنی ۸ درصد دانشجویان یا اصلا واکسن نزدند و یا یک دوز زدند که از پذیرش آنان معذوریم؟
داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان کشور بیان داشته، اصل بر حضوری بودن آموزش در دانشگاه‌هاست و دانشگاه‌ها هیچ زمانی تعطیل نبودند. حفظ سلامت دانشجویان اصل اساسی در آغاز آموزش حضوری است. از ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد اصل بر حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌هاست؛ تمام اقداماتی که لازم بود برای آموزش حضوری انجام شود، در دانشگاه‌های کشور آغاز شد. دانشجویان برای حضور در کلاس‌های دانشگاه، باید دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. مشکلی از بابت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دولتی نداریم. احتمالا چالش صرفاً در خوابگاه‌های استیجاری یا خودگردان ممکن است باشد که به دنبال رفع آن هستیم. دانشجویان غیر بومی که متقاضی اسکان در خوابگاه‌ها هستند باید با هماهنگی دانشگاه مربوطه برای این موضوع ثبت‌نام کنند.
تعداد بازدید : 6

پیش بینی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال این است که در ترم جاری، دانشگاه‌ها بشکل توامان حضوری - غیر حضوری (از راه دور) برگزار شده و حداکثر بتوان امتحانات را بشکل حضوری برگزار نمود.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین